هادی هاشمیان امروز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازداشت مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان صحت ندارد و فعلا اتهامی متوجه ایشان نیست.

وی گفت: رییس شرکت غله و خدمات بازرگانی شهرستان گنبدکاووس با قرار وثیقه آزاد شده تا در راستی آزمایی عملکرد سیلوها همراه نماینده دادستان بر تک تک مراکز خرید و ذخیره گندم سرکشی شود.

 وی افزود: در پرونده تخلف اداره غله و سیلوی گنبد ۹ نفر دستگیر شدند که برای ۵ یا ۶ نفر قرار موقت بازداشت صادر و بقیه آزاد هستند.

وی با بیان اینکه اتهام رییس اداره غله گنبد ضعف نظارت بر عملکرد زیرمجموعه است، گفت: دوربین تمام انبارها و سیلوهای اداره غله و خدمات بازرگانی گنبد به مانیتور اتاق رییس وصل بوده و ادعای ایشان مبنی بر اینکه وقت کافی برای نظارت بر همه دوربین ها را نداشته؛ پذیرفتنی نیست.

رییس دادگستری گلستان افزود: اگر فردی مسئول نظارت باشد حتی اگر ۷۰۰ دوربین به وی سپرده شود باید بر همه نظارت و کنترل کند در غیر این صورت باید این شخص از پشت میز مسوولیت به خانه برود.

هاشمیان گفت: از آنجایی که در زمان ورود گندم به سیلو و انبارهای گنبد رییس مربوطه در اتاق کارش حضور داشته ولی نظارت نداشته باید پاسخگو باشد و نامبرده هم اکنون برای راستی آزمایی سیلوها در کنار نماینده دادستان باید حتی در زیر آفتاب به همه مراکز سرکشی و گزارش عملکرد بدهد تا متعاقبا به پرونده اش در دادگاه رسیدگی شود.

وی افزود: در بحث راستی آزمایی سیلوهای گنبد تاکنون هر انباری که تخلیه یا بار کامیون ها کنترل شده ، هر یک حدود ۳۰ درصد کسری وزن داشته که خود گویای ضعف نظارت بوده است.

گفتنی است استاندار گلستان روز گذشته در نشست خبری گفته بود در بحث گندم های آلوده بزرگنمایی خبری صورت گرفته چراکه صرفنظر از توزیع نشدن محصول آلوده از مجموع دو هزار کامیون حدود ۱۴ مورد گندم آلوده داشته که نسبت کمی را شامل می شود هرچند همین اندازه هم نباید اتفاق می افتاده و مستوجب عقوبت و برخورد قضایی است. 

به گزارش ایرنا بر اساس داده های سازمان جهاد کشاورزی گلستان در این استان دست کم ۲۹۷ هزار هکتار زمین گندم قابل برداشت دارد که در ابتدای برداشت محصول پیش بینی فروش یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن به دولت با نرخ تضمینی شده بود.
استان گلستان در حالی از نظر کمیت و میزان تولید گندم رتبه دوم کشور را داراست که مساحت آن بسیار کمتر از استانهای دارای پتانسیل کشاورزی همچون فارس و خوزستان است مضافاً اینکه به باور برخی کارشناسان در بحث کیفیت مقام اول ایران را دارد زیرا گلوتن موجود در محصول آن بیشتر از سایر نقاط است.

گلوتن؛ پروتئینی است که باعث کش آمدن خمیر و ترد شدن نان با کیفیت بسیار مناسب می‌شود و از این حیث گندم تولیدی در گلستان یکی از بهترین محصولات کیفی کشور است. 

شهرستان گنبد در شرق استان گلستان واقع است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.