هادی هاشمیان امروز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آن دسته از کارکنان اداره غله و سیلوی گنبدکاووس که دستگیر شده اند با قرار صادره در بازداشت موقت هستند و طرح مطالبی مبنی بر آزادی آنان تا زمان تشکیل جلسات دادگاه صحت ندارد. 

روابط عمومی دادگستری استان گلستان صبح امروز از دستگیری مدیر غله و سیلوی گنبدکاووس و تعدادی از کارکنان این اداره به اتهام مشارکت در مخلوط کردن نخاله‌ ها و فضولات حیوانی با گندم های انبار شده خبر داده بود.

رییس دادگستری گلستان گفت که مشارکت مستقیم این افراد در تخلفات و جرایم صورت گرفته محرز نیست اما آنچه مسلم است سوء مدیریت و نظارت ناکافی مدیر و کارکنان اداره غله و سیلوی گنبد موجب بروز تخلفات گسترده اقتصادی در سطح منطقه شده است.

هاشمیان افزود: کارشناسان در حال بررسی میزان خسارت و آسیب وارده به چرخه اقتصادی و اجتماعی استان گلستان هستند و بزودی پس از تکمیل مراحل بازجویی و بازپرسی پرونده به دادگاه ارجاع  می شود.

وی با بیان اینکه در این پرونده هنوز مساله اخلال در نظام اقتصادی محرز نیست و باید بررسی بیشتری صورت گیرد، تصریح کرد: با بررسی انجام شده مشخص شده که نظارتی بر کارهای انجام شده در مجموعه اداره غله و سیلوی گنبد و حمل گندم های تولیدی وجود نداشته است.

رییس دادگستری گلستان گفت که تاکنون ۲۰۰ تن از گندم‌ های آلوده در ۱۴ کامیون، یک واحد مرغداری و انبار آن با هزار کیسه نخاله و خاک گندم و فضولات حیوانی شناسایی شده و مرتبطان دستگیر شده اند.

هاشمیان در پایان گفتگوی خود با ایرنا افزود: شناسایی دیگر اعضای احتمالی این شبکه و برآورد فساد مالی تخلفات و جرایم صورت گرفته همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا بر اساس داده های سازمان جهاد کشاورزی گلستان در این استان دست کم ۲۹۷ هزار هکتار زمین گندم قابل برداشت دارد که در ابتدای برداشت محصول پیش بینی فروش یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن به دولت با نرخ تضمینی شده بود.
استان گلستان در حالی از نظر کمیت و میزان تولید گندم رتبه دوم کشور را داراست که مساحت آن بسیار کمتر از استانهای دارای پتانسیل کشاورزی همچون فارس و خوزستان است مضافاً اینکه به باور برخی کارشناسان در بحث کیفیت مقام اول ایران را دارد زیرا گلوتن موجود در محصول آن بیشتر از سایر نقاط است.

گلوتن؛ پروتئینی است که باعث کش آمدن خمیر و ترد شدن نان با کیفیت بسیار مناسب می‌شود و از این حیث گندم تولیدی در گلستان یکی از بهترین محصولات کیفی کشور است. 

شهرستان گنبد در شرق استان گلستان واقع است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.