محمدرحیم ملاح روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پرواز شامل یک کاروان ۱۶۶ نفره از بندرترکمن و یک کاروان ۸۲ نفره از گنبدکاووس بود.
وی ادامه داد: دومین گروه از زائرین گلستان هم امشب ساعت ۲۲ و ۱۰ دقیقه وارد فرودگاه گرگان می شوند اما پیش بینی تاخیر به علت حجم ترافیک فرودگاه مدینه دور از انتظار نیست.
وی افزود: ۳۹۶۴ زائر گلستانی (شامل حجاج و عوامل کاروان ها، مدیران ستادی و عوامل اجرایی و کادر پزشکی و فنی) در قالب ۲۶ کاروان تا ششم شهریور به استان باز می گردند.
جانشین حج و زیارت گلستان گفت: زائرین گلستانی امسال بطور متوسط ۳۴ روز در مکه و پنج روز مدینه مستقر بوده و همه کاروان های این استان مدینه بعد بودند.
ملاح افزود: امسال همچنین یک‌ زائر گلستانی از کاروان بندرترکمن فوت کرد که پیکرش در سرزمین وحی به خاک سپرده شد.
مدیرکل فرودگاه های گلستان هم از اعلام آمادگی کامل بخش های مختلف فرودگاه گرگان برای استقبال و ورود حجاج خبر داد.
علی متانت به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای هر زائر سه کارت تردد خودرو برای استقبال و حضور در فرودگاه قبل از رفتن به حج صادز شده بود و در اختیار خانواده های آنان قرار دارد و انتظار می رود مستقبلین از حضور اضافی و ترددهای غیرضروری به محوطه فرودگاه خودداری کنند.
وی ادامه داد: تمهیدات لازم از سوی پلیس راهور و پلیس فرودگاه در مسیرهای دسترسی و منتهی به فرودگاه برای تسهیل در تردد استقبال کنندگان فراهم شده و از رانندگان تقاضا داریم با پرسنل انتظامی همکاری کنند.

استان گلستان رتبه هفتم زائران را در بین استان های مختلف دارد.

فرودگاه گرگان در مقاصد داخلی کشور به شهرهای مهم از جمله تهران، مشهد، زاهدان، رشت، تبریز، بندرعباس و کیش پرواز دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.