به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا دیلمی در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته گنبدکاووس اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر رمز پایداری دستورات دینی و محور نشاط در جامعه اسلامی است و مهمترین مولفه حراست از اجتماع به حساب می آید.

وی افزود: با اجرای این فریضه دینی، حکومت واحد اسلامی همراه با مسئولیت پذیری اجتماعی شکل می گیرد و در سایه اجرای آن ارزش های دینی احیا می شود.

امام جمعه موقت گنبدکاووس گفت: امروزه در حوزه اقتصادی گرانفروشی، احتکار، کم فروشی، بی توجهی به خرید کالای ایرانی و ظرفیت های ملی و در حوزه جنگ نرم استفاده از ماهواره، بدحجابی و بی حجابی، توجه به فرهنگ غربی و پوشیدن لباس های نامناسب از بزرگترین منکرات محسوب می شود.

دیلمی تاکید کرد: امروز دشمن با تمام توان برای مقابله با ارزش های انقلاب اسلامی در میدان حاضر شده که به فضل الهی با اراده فولادین ملت، گفتمان ناب انقلاب اسلامی و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر با سربلندی، پیروز این میدان خواهیم بود.

وی با گرامیداشت عید غدیر گفت: پیام اصلی غدیر تداوم خط رسالت و ابلاغ مقام حاکمیت اسلامی و تبعیت از ولایت است به طوری که بسیاری از مشکلاتی که در مسیر حرکت جامعه اسلامی ایجاد می شود به دلیل فاصله گرفتن از ولایت است.

وی ادامه داد: ولایت فقیه حلقه اتصال به امامت است و احیای آن ثمره انقلاب اسلامی و بزرگترین سد در مقابل جهانخوران عالم به حساب می آید.

امام جمعه موقت گنبدکاووس همچنین با اشاره به جایگاه والای امیرمومنین علی (ع) در میان معصومین بیان کرد: از نگاه صدها اندیشمند اسلامی و غیر اسلامی ایشان سرچشمه برکت، شجاعت، تقوا، یتیم نوازی، عدالت محوری و مبارزه با اشرافی گری است.

دیلمی با اشاره به نزدیکی روز جهانی مسجد این فضای دینی را یکی از محوری ترین سنگرهای تعالی جامعه دانست و بر حضور جوانان در مساجد تاکید کرد و گفت: فاصله گرفتن جوانان از مساجد باعث ایجاد آسیب های متعدد اجتماعی، پررنگ شدن توجه به فرهنگ غربی و تقویت بی حجابی در جامعه می شود.

۳۰۴۲/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.