احمد ابراهیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از سه سال پیش، فعالیت غیر مجاز یک واحد سنگ شکن از بستر رودخانه "دوغ" حوزه گالیکش که دو حلقه چاه "فلمن" تامین آب شرب شهر گنبدکاووس درحوزه آن واقع است، سبب شده تا هر از چند گاهی آب برداشتی از این چاه ها گل آلود شود.

وی گفت: بارها به مسوولان شرکت آب منطقه ای به عنوان متولی اصلی و نیز برخی مسوولان شهرستان گنبدکاووس و گالیکش گزارش فعالیت این واحد سنگ شکن و برداشت غیرمجاز از بستر رودخانه گزارش شده و آنان نیز اقدمات و اخطارهای لازم را داده اند اما فعالیت این واحد سنگ شکن همچنان ادامه دارد.

ابراهیمی اضافه کرد: وجود شن و ماسه در بستر رودخانه نقش فیلترهای طبیعی را برای تصفیه آب چاه های همجوار دارند و هرگونه دست درازی و برهم زدن این فیلترها سبب آسیب جدی به منابع آب می شود.

وی ادامه داد: اگر برخورد قانونی با این تخلف انجام نشود این دو چاه در خطر نابودی قرار گرفته و گل و لای آن سلامت شهروندان را به خطر خواهد انداخت.

به گزارش ایرنا، چاه فلمن به گونه ای از چاه های مخزنی گفته می شود که در زمین هایی با لایه های آبی نزدیک به سطح زمین مانند ساحل دریا یا رودخانه و با قطرهای زیاد از سه تا پنج متر و ارتفاع کم احداث شده و در شبکه تامین آب شرب استفاده می شود.

 این زمین ها معمولا از جنس رسوبات سست، شن و ماسه و یا قلوه سنگ است.

شرکت آب و فاضلاب شهری گنبدکاووس حدود ۷۰ هزار مشترک دارد که آب شرب حدود ۲۰۰ هزار نفر شامل یک نقطه شهری و ۱۱ روستای اقماری آن را از ۲۰ حلقه چاه عمیق و دو حلقه چاه فلمن تامین می کند.

/۳۰۳۹/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.