عبدالرضا دادبود با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان به مناسبت روز خبرنگار از آنچه که غفلت مدیران گذشته شهری به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گرگان گلایه کرد و اظهار داشت: افزایش ناگهانی قیمت اتوبوس موجب شده دیگر توانی برای خرید خودروهای نو وجود نداشته باشد و مجبوریم به مرمت و بازسازی اتوبوس های فرسوده و استفاده مجدد آن ها در شهر اکتفا کنیم.

وی با اشاره به افزایش تعداد خودروهای در حال تردد در سطح گرگان گفت: تنها راه حل معضل ترافیک شهر گسترش حمل نقل عمومی و توسعه ناوگان اتوبوس رانی است.

شهردار بیان کرد: اگر چه پارسال ۱۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی گرگان افزوده شد اما این تعداد جوابگوی نیاز روبه رشد جمعیت شهر نبوده و باید طرح های جدیدی مانند اجرای خطوط اتوبوس‌های تندرو (بی آر تی) برای توسعه خدمات حمل و نقل عمومی اجرا شود.

دادبود ترافیک هسته مرکزی گرگان را یکی از نتایج ضعف ناوگان حمل و نقل عمومی شهر دانست و گفت: یکی از راهکارهای کاهش ترافیک در مناطق مرکزی شهر، اجرای طرح ترافیک و محدود سازی تردد خودروها در برخی خیابان ها است که این طرح پس از مطالعه کامل کارشناسی، اجرا می شود.

وی بیان کرد: هسته مرکزی گرگان قابلیت اجرای تعریض و عملیات فنی مهندسی ترافیکی بیشتر را ندارد و یکی از راهکارهای رفع این مشکل ایجاد محدودیت تردد برای خودروهای عمومی است.

شهردار همچنین به ضرورت اجرای طرح های فرهنگی در گرگان اشاره کرد و گفت: با هدف نشاط آفرینی و رفع نیاز و کمبودهای مناطق، همه محله های گرگان صاحب خانه فرهنگ می شوند.

دادبود گفت: همانند برخی کلان شهرها، گرگان قابلیت راه اندازی سرای محله را ندارد اما امیدواریم خانه های فرهنگ بتواند زمینه جذب بیشتر مشارکت شهروندان را فراهم کرده و با اجرای برنامه های اجتماعی و فرهنگی، بر غنای کارکرد فرهنگی شهرداری گرگان اضافه کند.

وی ادامه داد: این خانه های فرهنگ برای همه جا از جمله مناطق حاشیه نشین و سکونت گاه های غیررسمی پیش بینی شده و می تواند به جذب مشارکت بیشتر شهروندان در برنامه های نشاط آفرین و تلاش برای حل مشکلات محلات منجر شود.

دادبود بیان کرد: گرگان فقط محدوده پرترافیک و جمعیت ساکن در هسته مرکزی شهر نیست و همه مناطق و محلات از جمله حاشیه نشین حق برخورداری از امکانات و زیرساخت ها را دارند که تلاش می کنیم تا حد امکان فرصت برابر بهره مندی از زیرساخت های گوناگون برای همه مهیا شود.

شهردار گرگان افزود: یکی از اقداماتی که در خانه های فرهنگ اجرای آن را دنبال می کنیم، اعلام اولویت و نیازهای مناطق توسط مردم و ساکنان محلات است که با رتبه بندی و نیازسنجی دقیق آن ها پس از مشاوره با کارشناسان، برای رفع آن اقدام خواهد شد.

وی به برنامه ریزی بلندمدت شهرداری برای احیای بافت فرسوده گرگان هم اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۵۰ میلیارد ریال برای فراهم شدن زیرساخت های این منطقه هزینه شد و به جای اینکه یک ساختمان قدیمی را خریداری و تجهیز کنیم ، اعتبار آن در تمام منطقه توزیع شد بطوریکه زیرساخت های ضروری بافت تاریخی مانند کف سازی، دیواره سازی و دیگر موارد مرتبط برای جذب سرمایه گذار و گردشگر مورد توجه قرار گرفت.

دادبود گفت: علاوه بر آن، مرمت و بازسازی یکی از خانه های تاریخی واقع در بافت تاریخی گرگان و تبدیل آن به موزه و مرکز اسناد مراحل پایانی خود را می گذارند.

وی بیان کرد: ورود شهرداری گرگان برای بازسازی و احیای بافت تاریخی، جدی و جزو اولویت های مهم و بلند مدت این نهاد مردمی قرار دارد که امیدواریم با تکمیل طرح های در دست اقدام علاوه بر زمینه سازی جذب سرمایه گذاران، ایجاد فرصت های شغلی جدید و احیای مشاغل در معرض فراموشی، پای گردشگران بیشتر داخلی و خارجی هم به این شهر و بافت تاریخی آن باز شود.

شهردار گرگان از مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض به عنوان مهمترین منبع درآمد شهرداری تقدیر کرد و گفت: سال گذشته با مشارکت مردم و حضور فعالانه بخش خصوصی، بودجه شهرداری گرگان از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پیش بینی شده فراتر رفت و به رقم ۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال رسید و در نتیجه آن اجرای برخی طرح ها سرعت گرفت.

به گفته دادبود یکی از برنامه های بلند مدت شهرداری گرگان جذب ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی است که از این رقم سال قبل ۵ هزار میلیارد ریال محقق و در بخش های زیربنایی مانند مرمت بافت تاریخی شهر هزینه شد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.