به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، عباسعلی قربانی عصر روز پنچشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار افزود : خبرنگاران با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی دقیق و کارآمد، نقش فعالی دراحیای فریضه زکات دارند و کسب رتبه ها و عناوین برتر کمیته امداد کلاله در جمع آوری زکات در چند سال متوالی حاکی از این امر است.

وی خطاب به خبرنگاران حاضر در جلسه اظهار داشت: با مشارکت و همکاری شما اصحاب رسانه و فعالان عرصه اطلاع رسانی، برای خدمت به مدد جویان و رفع مشکلات مردم به ویژه ایجاد اشتغال و نیل به خودکفایی آنان در عرصه های تولیدی، خدماتی و درآمدزایی موفق تر عمل خواهیم کرد.

رئیس کمیته امداد کلاله اعلام کرد: این نهاد در شهرها و روستاهای این شهرستان چهار هزار و ۸۱۶ خانوار را تحت پوشش برنامه های حمایتی خود دارد که از این تعداد، یک هزار و ۲۰۶ در شهرهای کلاله و فراعی و ۳ هزار و ۶۱۰ خانوار نیز در روستاهای این شهرستان سکونت دارند.

قربانی ادامه داد: برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد کلاله ماهانه ۹ میلیارد ریال مستمری نقدی پر داخت می شود و علاوه بر این از خدمات بیمه، جهیزیه نوعروسان وهدیه داماد خانواده های تخت پوشش، همچنین کمک های موردی، ودیعه و اجاره مسکن و تسهیلات معیشتی، هزینه های بیمارستانی و دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش از هزینه تحصیلی برخوردار می شوند.

وی اعلام کرد : سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال زمینه اشتغال برای ۲۲۰ نفر از خانواده های مددجو فراهم شد و امسال با ۵۶ میلیارد ریال اعتبار، برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای اشتغال ۱۶۰ نفر از مدد جویان فراهم شده است که البته این میزان تا پایان سالجاری افزایش خواهد یافت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کلاله درادامه از اجرای طرح ایتام در این نهاد خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر ۷۰۷ نفر یتیم تحت پوشش کمیته امداد و یک هزار و ۲۴۷ نفر حامی از کلاله و سایر شهرستانهای کشور قرار دارند.

شهرستان کلاله با بیش از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

/۱۸۶۰/۷۴۷۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.