امان محمد ایگدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع ۱۰۹ روستا و نقطه جمعیتی دارای کد شناسایی شهرستان مراوه تپه ۸۵ روستای آن واجد شرایط گازرسانی هستند که از این تعداد تا الان به ۶۸ روستا (معادل ۸۰ درصد) گازرسانی شده است.

وی با بیان اینکه اهالی ۱۱ روستا از ۶۸ روستای برخوردار از گاز، شامل "قره گل کله، قره گل پمپاژ، قره گل شرقی، قره گل تخته وسط، قره گل غربی، آق تقه، همت آباد، گوگدره، قرناوه سفلی، چایلی و نارلی آجی سو" با جمعیت ۲۰۸۱ خانوار اخیرا و با صرف هزینه تقریبی ۲۵۰ میلیارد ریال، از این نعمت برخوردار شده اند، یادآور شد، آیین بهره برداری رسمی از گازرسانی به روستاهای مذکور، در ایام هفته دولت برگزار می شود.

ایگدری اضافه کرد: عملیات اجرایی گازرسانی به ۹ روستای دیگر شهرستان مرزی مراوه تپه نیز که طرح اجرایی آن ابلاغ شده، در قالب دو طرح، تا چند هفته آینده آغاز می شود.

رییس اداره گاز مراوه تپه در توضیح این طرح ها گفت: یک طرح گازرسانی مشترک با شهرستان کلاله است و سه روستای مراوه تپه به نام های "چاپار، قاپان علیا و قاپان سفلی" را در بر می گیرد و طرح دوم هم گازرسانی به ۶ روستای " اسلام آباد، لوهندر، یکه چنار، بالکور، اوچران و سوجق" این شهرستان است.

رییس اداره گاز مراوه تپه ادامه داد: اعتبار طرح گازرسانی مشترک با کلاله مجموعا حدود ۸۰ میلیارد ریال و اعتبار گازرسانی به ۶ روستای این شهرستان نیز حدود ۹۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

ایگدری با یادآورزی این مطلب که هم اکنون دو شهر مراوه تپه و گلیداغ این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخودارند، ابزار امیدواری کرد با اجرای دو طرح گازرسانی جدید، ظرف دو تا سه سال آینده همه روستاهای واجد شرایط مراوه تپه از نعمت گاز طبیعی بهره مند شوند.

شهرستان مرزی مراوه تپه افزون بر ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.