به گزارش ایرنا، سرهنگ رمضانعلی قاسم پور روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران با تاکید بر اینکه کار کمک رسانی به خسارات دیدگان سیل اواخر اسفند پارسال و فروردین امسال در گنبد به هیچ عنوان قطع نشده است، اظهار داشت: بهسازی بیش از ۸۰ واحد مسکونی خسارت دیده از سیل در حال پیگیری  بوده و تا کنون بیش از ۲۰ واحد آن مرمت شده است.

وی ادامه داد: مشکلی در مرمت و بهسازی واحدهای مسکونی وجود ندارد ولی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی باید بتوانند وام و تسهیلات مورد نظر را دریافت کنند تا با آورده آنان و همکاری سپاه، خانه هایشان هر چه زودتر مرمت و بهسازی شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس گفت:‌ اخیرا نیز بهسازی ۳۵ واحد مسکونی خسارت دیده از سیل با کمک خیران و گروه های جهادی با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال در دستورکار قرار گرفته که امیدواریم تا ۲ ماه آینده به اتمام برسد.

سرهنگ قاسم پور اظهارداشت: از زمان آغاز سیل در گنبدکاووس نیروهای سپاه و بسیج لحظه به لحظه کار اطلاع رسانی به مردم نسبت به خطرات این حادثه را از طریق پایگاه‌ها و حوزه های مقاومت انجام دادند و بعد از خروج از بحران نیز بسیجیان گردان های بیت المقدس، امام علی(ع) و کوثر و پایگاه های مقاومت بسیج، کار لایروبی و پاکسازی خانه ها و معابر آسیب دیده را بر عهده گرفتند.

وی افزود: در طرح جهاد همبستگی ملی که در راستای کمک به سیلزدگان به وجود آمد، در بحث بهسازی و احداث خانه های آسیب دیده اعزام گروه‌های جهادی را با هدف ارائه خدمت بی منت داشتیم و پیش بینی می شود تا پایان امسال بیش از چهار هزار و ۴۰۰ نفر روز خدمت توسط گروه‌های جهادی در مناطق سیل زده گنبد انجام شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس گفت: اعزام گروه‌های تخصصی بسیج به مناطق محروم، توزیع دو هزار و ۵۰۰ سبدحمایتی، ۱۵ هزار وعده غذا، دلجویی از خانواده های سیلزده، توزیع پوشاک، کفش، فرش و موکت و لوازم خانگی با همکاری خیران، اعزام ۳۵۰ نفر از بسیجیان در قالب گروه‌های جهادی به آق قلا و توزیع بیش از چهار هزار باکس آب معدنی از جمله اقدامات سپاه در راستای کمک به سیلزدگان بوده است.

سرهنگ قاسم پور با اشاره به اینکه خراسان رضوی استان معین برای کمک به سیل زدگان گنبدکاووس معرفی شده است، اظهار داشت: سپاه امام رضا (ع) احداث ۱۵۰ واحد مسکونی برای سیل زدگان این شهرستان را تعهد کرد و تاکنون ۶۳ واحد مسکونی توسط گروه های جهادی مرمت شده است.

۳۰۴۲/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.