رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن و گمیشان روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گروه ۲ نفره در زیستگاه های گمیشان در حال رصد و رهگیری پرندگان شکاری بودند که قبل از صید و زنده گیری پرندگان دستگیر شدند.

علی بیانی ادامه داد :از متخلفان دو پرنده طعمه و دو شبچه (تله مخصوص زنده گیری)  دوربین چشمی و یک دستگاه موتور سیکلت کشف و ضبط شد.

بیانی ادامه داد: حوزه استحفاظی شهرستان های ترکمن و گمیشان بدلیل برخورداری از زیستگاه های منحصر بفرد دشتی و تالابی در کریدور مهاجرت پرندگان شکاری واقع است.

به گفته وی برای حفظ و حراست بیشتر از این گونه های با ارزش، اقدامات حفاظتی مانند برگزاری گشت های کنترلی و حفاظتی روزانه در قالب سه تا چهار تیم گشتی در مناطق حساس و مستعد صید و زنده‌گیری پرندگان و تجهیز محیط بانی ها و پاسگاه های محیط زیست به ادوات و وسایل نوین موتوری از قبیل موتورسیکلت های پرقدرت و نو در زمان حضور پرندگان در زیستگاه ها صورت می گیرد.

شکاری به پرندگانی گفته می شود که غذای خود را از طریق صید پرندگان و یا حیوانات دیگر (خزندگان و جوندگان) و با استفاده از توانایی های خاص از قبیل سرعت عمل و بینایی بالا و داشتن منقار و چنگال قوی بدست می آوردند.

بوم سازگان های (اکوسیستم) دشتی بندرترکمن و گمیشان از اواخر فصل تابستان میزبان پرندگان با ارزش شکاری از قبیل شاهین، بحری و بالابان چرخ است.

شهرستان های ترکمن و گمیشان هر یک با افزون بر ۸۰ هزار نفر جمعیت در شمال غرب گلستان و در حاشیه دریای خزر واقع هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.