استاندار گلستان با بیان اینکه شرکت شهرک های صنعتی استان مکلف است در سال جاری نسبت به احیای ناحیه صنعتی در منطقه پیشکمر اقدام کنند، گفت: ما به شرکت شهرک های صنعتی جهت تامین زمین و زیرساخت ها کمک خواهیم کرد تا این ناحیه صنعتی با هدف صنایع تبدیلی فعال شود.

به گزارش ایسنا-منطقه گلستان به نقل از استانداری گلستان، دکتر هادی حق شناس پیش از ظهر امروز چهارشنبه 2 مرداد در جلسه شورای اداری شهرستان کلاله اظهار کرد: اصلی ترین مشکل شهرستان و استان نرخ بیکاری است و بر اساس آمار مرکز آمار ایران در فصل بهار نرخ بیکاری گلستان دو رقمی است.

وی با اشاره به بازدید از مزارع گوجه فرنگی در سطح شهرستان کلاله گفت: با همکاری کشاورزان و مدیریت شهرستانی زمینه ایجاد یک کارخانه 500 تنی رب گوجه فرنگی را فراهم می کنیم و این اقدامی ایده آل و به شکل تعاونی است.

وی با اشاره به واحدهای مسکونی در جریان سیل آسیب دیده اند، گفت: روند احداث و تعمیر 90 درصد واحد های مسکونی خسارت دیده در حال انجام است و 10 درصد باقی مانده نیز با همکاری بنیاد مسکن اجرا خواهد شد.

استاندار گلستان با اشاره به مکان یابی برای شهر فراغی گفت: باید مکان یابی جدید صورت گیرد و تعیین تکلیف شود و مردم بدانند که حضور در مکان سابق با مشکلاتی همراه است.

حق شناس با اشاره به بازدید از سد بوستان، گفت: مردم نگرانی هایی از مشکلات لایروبی پشت سدها و عملکرد دریچه های سدها داشته اند که در بازدید امروز مورد توجه قرار گرفت که با توجه به اینکه ظرفیت اولیه سد 54 میلیون متر مکعب بوده و امروز به 35 میلیون متر مکعب رسیده است که باید یا افزایش تاج سد را داشته باشیم و یا اینکه لایروبی صورت دهیم.

وی با بیان اینکه افزایش تاج سد عملاً امکان پذیر نیست، خاطر نشان کرد: در عین حال هزینه های لایروبی بالاست و مقرر شد آب منطقه ای با همکاری مشاور بهترین پیشنهاد را برای این سد ارائه نماید.

استاندار گلستان با اشاره به کاشت محصولات کشاورزی در اراضی شیبدار که با باران های سیل آسا شسته می شوند، یادآور شد: باید نوع کشت را در این مناطق به سمت درختان مثمر ببریم تا از میزان خسارات کاسته شود.

حق شناس با تاکید بر اینکه آب مورد نیاز برای فعالیت های کشاورزی وجود دارد اما نیاز به مهار است، گفت: احیای سدها یا ساخت سد جدید می تواند نیازهای منطقه را برآورده کند.

همچنین در این جلسه استاندار گلستان توجه به آب شرب روستایی، ایجاد مخزن 12 هزار لیتری در فرودگاه کلاله را ضروری دانست.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.