کمال الدین نظرنژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: این رشته تحصیلی در قالب مدارس صدرا  سازماندهی شده و فعلا کلاس های آن به صورت ضمیمه در دو دبیرستان دخترانه و پسرانه گنبدکاووس برای سال تحصیلی پیش رو، راه اندازی می شود.

وی گفت: رشته علوم و معارف اسلامی ویژه دانش آموزان پایه دهم است و علاقه مندان به تحصیل در این رشته می توانند در مدارس پیش بینی شده ثبت نام نمایند.

نظرنژاد اضافه کرد: فعلا دبیرستان شهید مطهری شهر گنبدکاووس برای دانش آموزان پسر مشخص شده و برای دانش آموزان دختر نیز چند گزینه از جمله دبیرستان صدیقه کبری و شاهد پیش بینی شده که ظرف چند روز آینده نهایی می شود.

وی افزود: فضای آموزشی مستقل برای رشته علوم و معارف اسلامی در گنبدکاووس تا تکمیل ظرفیت دانش آموزی آن که طی یک پروسه سه ساله خواهد بود، با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی احداث یا تامین می شود.  

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس همچنین گفت: تحصیل در این مدارس مختص مذهب خاص شیعه یا اهل سنت نیست بلکه از هر دو مذهب اسلامی می توانند در این رشته ثبت نام و به تحصیل ادامه دهند.

نظرنژاد افزود: راه اندازی مدارس صدرا بیشتر در مراکز استان ها صورت می گیرد اما در استان گلستان برای نخستین بار مجوز راه اندازی این مدارس به شهرستان گنبدکاووس داده شده است.

به گزارش ایرنا، مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا زیرنظر سازمان تبلیغات اسلامی با هدف کادرسازی فرهنگی و تربیت نیروهای انقلابی آشنا به معارف دینی و با همکاری آموزش و پرورش راه اندازی می شود و سابقه آن نیز به سال ۱۳۶۲ برمیگردد که نخستین مدرسه علوم و معارف اسلامی در مدرسه عالی شهید مطهری تهران راه اندازی شد.

اساسنامه راه اندازی دبیرستان های علوم و معارف اسلامی در خرداد ۱۳۶۳ و در سیصد و چهل و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسید که نخستین سند رسمی برای ایجاد رشته‌ای به نام علوم و معارف اسلامی در دوره ی متوسطه بود.

آموزش و پرورش شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس حدود ۷۵ هزار دانش آموز از ابتدایی تا متوسطه دوره دوم دارد.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.