رئیس بازرسی کار استان گلستان گفت: معوقات کارگران معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر از 17 ماه که از سالهای گذشته وجود داشته به پنج ماه رسیده است.

علی اخوان مهدوی در گفت وگو با ایسنا-منطقه گلستان اظهار کرد: سالانه به طور مستمر در چهار مرحله به صورت برنامه ریزی شده از معادن استان بازدید می کنیم. البته به صورت موردی نیز بازدید هایی را از معادن داریم.

وی با بیان اینکه نگهداری از تونل های معدن باید به طور مستمر مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه میزان ورودی و خروجی هوا با توجه به هر فصل تغییر می کند لذا باید تهویه تونل در هر فصل تغییر کند.

اخوان مهدوی درخصوص وضعیت ایمنی معدن زمستان یورت آزادشهر، گفت: وضعیت نگهداری فیزیکی تونل و سیستم تهویه نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: البته با توجه به استفاده از تجهیزات قدیمی و بکارگیری روش های قدیمی در استخراج از معادل زغال سنگ استان، کار در این معادن با سطح ریسک بالایی در حال انجام است.

رئیس بازرسی کار استان گلستان در ادامه بیان کرد: در حال حاضر 334 کارگر شامل 309 نیروی پیمانکاری و 25 نیروی شرکتی در این معدن مشغول به کار هستند.

اخوان مهدوی درخصوص معوقات کارگران، گفت: کارگران معدن زمستان یورت از سالهای گذشته 17 ماه معوقات داشتند و به مرور این معوقات کمتر شده و به 5 ماه رسیده است.

رئیس بازرسی کار استان با اشاره به اینکه این معوقات مربوط به دوماه از سال 96 و سه ماهه نخست امسال است، گفت: امسال پرداخت به کارگران در هر ماه صورت گرفت اما این پرداخت مربوط به مطالبات قبلی آنها بوده است. بر اساس قول هایی که داده شده تا پایان تیرماه مطالبات دو ماه سال 96 و فروردین امسال نیز پرداخت خواهد شد و معوقات به دو ماه کاهش می یابد. با توجه به افزایش قیمت ذغال سنگ، کارفرمایان اهتمام ویژه ای به پرداخت معوقات کارگران دارند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.