رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان گفت: 160 پروژه مرتبط با اقتصاد مقاومتی در استان در اولویت اجرا است و تلاش می شود در ایام مبارک پیش رو و بویژه دهه فجر به بهره برداری برسند.

به گزارش ایسنا-منطقه گلستان به نقل از سازمان مدیریت گلستان، محمدولی روزبهان در نشست مشترک سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان ها با اشاره به تحریم هایی که از سوی دشمنان اعمال شده، اظهار کرد: کشور در شرایط سخت اقتصادی قرار گرفته است. شرایط سختی که ما در آن قرار گرفته ایم از زمان جنگ هم  سخت تر است زیرا ما در زمان جنگ برای فروش نفت و گرفتن پول آن مشکلی نداشتیم. همانگونه که مقام معظم رهبری بر حمایت از ارکان اقتصادی کشور تاکید داشتند و آن را امری مهم تلقی کردند، همه دستگاههای اجرایی در سطح استان باید این پیام را سرلوحه کاری خوشان قرار دهند.

وی با اشاره به پروژه های اولویت دار استان، افزود: از 300 پروژه بررسی شده توسط کارشناسان ما، تعداد 160 پروژه امکان تامین اعتبار و رسیدن به بهره برداری در ایام مبارک پیش رو و بویژه ایام الله دهه مبارک فجر را دارد.

روزبهان ادامه داد: برای تحقق این امر باید دو اصل را در نظر گرفت که نخست موضوع افتتاح تعدادی از پروژه ها در سال جدید با اعتبار مصوب شده و موضوع دوم عدم تصویب پروژه جدید در سال جاری است.
 
وی هدف از برگزاری جلسه و نشست مشترک سازمان مدیریت و برنامه ریزی با فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی در خصوص توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای سال 98 را بررسی آخرین وضعیت تخصیص پروژه های تملک داریی های سرمایه ای سال 97 و تامین اعتبار پروژه های دارای قابلیت افتتاح و بهره برداری در سال 98 با اعمال نگاهی متوازن به موضوعات مختصات توسعه ای استان اعلام کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان بیان کرد: تقویت رویکرد پیشگیرانه در توزیع منابع پیش بینی شده مرتبط با موضوع حوادث از اولویت پروژه ها در سطح استان و شهرستانها است.

روزبهان گفت: از آنجایی که نمای اعتباری فصل-برنامه شهرستان تابع توزیع پروژه ای بوده، لذا حسب مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان است و باید مواردی همچون تامین اعتبار پروژه های دارای دیون و اسناد مسجل، عدم تعریف پروژه جدید بدون رعایت مفاد دستورالعمل ماده 23 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، تامین اعتبار پروژه های دارای قابلیت افتتاح و بهره برداری در سال 98، توجه ویژه و نگاه متوازن به موضوعات و مختصات توسعه ای استان، تقویت رویکرد پیشگیرانه در توزیع منابع پیش بینی شده مرتبط با موضوع حوادث، تقویت رویکرد توسعه روستایی و محرومیت زدایی، عدالت محوری در توزیع منابع در بین بخش ها و مناطق وتوسعه زیر ساخت های تولید در دستور کار فرمانداران هر یک از شهرستانها قرار گیرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.