حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد امروز پنجشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: روز گذشته نیز آخرین کمک تهیه شده این اداره کل با مشارکت سازمان مرکزی در قالب 750 بسته حمایتی به ارزش هشت میلیارد ریال طی مراسمی در امامزاده عبدالله گرگان به مناطق سیل زده ارسال شد.
وی گفت: کمک های ارسالی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان از طریق 20 گروه امدادگر و روحانی و خیر در اختیار خانواده های متاثر از سیل، طوفان و رانش زمین با اولویت کمیته امداد، اصحاب وقف، خادمان مساجد و تعدادی از علمای اهل سنت و تشیع در شهرستان های آق قلا، گنبدکاووس، گُمیشان و مینودشت قرار می گیرد.
سلیمانی فرد افزود: اکنون برنامه 30 شب انس با قرآن و 30 افطاری ساده در اماکن مذهبی و محله های سیل زدگان گلستان از جمله گنبدکاووس، آق قلا و گمیشان در حال پیگیری است.
وی گفت: تا قبل از این، اسکان اضطراری 500 نفر در 25 مکان مذهبی گلستان جمعا به تعداد 7100 نفر اسکان اضطراری در 6 بقعه روزانه 100 نفر به تعداد 1500 نفر، پخت و توزیع روزانه هشت هزار پرس و توزیع بیش از ۱۱۰ هزار غذا در ۶۳ منطقه شهری و روستایی و مراکز اسکان موقت زلزله زدگان، تهیه و توزیع یک هزار جفت کفش، هشت هزار و 300 بطری آب، 9 هزار قرص نان، ۸۵۰ قلم اسباب بازی و 6 هزار قلم جایزه برای کودکان و تهیه ۷۵ بسته مواد غدایی شامل کنسرو، ماکارونی، سویا و رب انجام شده است.
وی توزیع 115 هزار پرس غذا با مشارکت آستان قدس رضوی، موسسات خیریه و گروه های جهادی، اعزام روزانه ۱۵ مبلغ روحانی و اجرای برنامه های شاد برای کودکان و مشارکت در امدادرسانی، توزیع ۱۴۱۰ تخته پتو از سوی خیرین تبریز، جمع آوری پنج میلیارد و 500 میلیون ریال کمک در قالب طرح مودت، توزیع روزانه ۳۵۰ بسته به تعداد پنج هزار و 500 بسته اقلام غذایی و بهداشتی، توزیع ۵۲۴ قوطی شیر خشک، توزیع پوشاک آقایان و بانوان برای ۲۴۰ نفر، راه اندازی آشپزخانه سیار و نانوایی در روستای 'قانقرمه' آق قلا با مشارکت آستان قدس و پشتیبانی هفت گروه جهادی از شیراز، مشهد، قم و تهران برای امدادرسانی و بازسازی را از دیگر خدمات ارایه شده اوقاف گلستان برشمرد.
سیل گلستان که از اواخر اسفند 97 آغاز شد علاوه بر آسیب در بخشهای مختلف به 17 هزار و 800 خانه مسکونی خسارت زده که نیازمند تامین اثاثیه و نوسازی و تعمیر است.
7333/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.