به گزارش خبرنگار ایرنا، این خانه ها در قالب طرح جهاد همبستگی ملی و با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، وزارت کشور، سازمان بهزیستی، بسیج مستضعفین و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخته خواهد شد.
رییس سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم گفت: تلاش می شود با همکاری دولت، بنیاد مسکن و تلاش نیروهای بسیجی این خانه ها تا 6 ماه آینده به مرحله بهره برداری برسد.
سردار غلامحسین غیب پرور اظهار داشت: بسیج مستضعفین مسوولیت ساخت 20 هزار خانه مناطق سیل زده را بر عهده دارد که اولویت با ساخت خانه های مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و ساکنان مناطق روستایی است.
وی بیان کرد: 25 استان کشور در سیل اخیر دچار خسارت شدند که در این میان 5 استان بیش از بقیه آسیب دیده و نیازمند توجه و حمایت بیشتر هستند.
سردار غیب پرور ادامه داد: صدها گروه جهادی در مناطق سیل زده کشور از ابتدای سیل در حال تلاش برای رفع آلام مردم خسارت دیده هستند و تا پایان روند بازسازی خانه ها در کنار آسیب دیدگان خواهند ماند.
وی به افزایش خانه های تخریبی ناشی از سیل اشاره کرد و گفت: گرم شدن هوا در روزهای اخیر موجب سست شدن دیواره منازل و فروریختن خانه ها در برخی مناطق سیل زده شد.
رییس سازمان بسیج مستضعفین بر تداوم خدمت گذاری در مناطق سیل زده کشور تاکید کرد و گفت: چشاندن حلاوت خدمت به مردم بخش مهم وظیفه مسوولان و ضامن بقای انقلاب است.
سردار غیب پرور بیان کرد: از ابتدای وقوع سیل در مناطق مختلف کشور همه مردم فارغ از نژاد و مذهب به یاری آسیب دیدگان شتافتند تا سهمی در کاهش درد و رنج هموطنان خود داشته باشند.
وی افزود: تا زمانی که مردم ایران با یکدیگر متحد بوده و کنار یکدیگر باشند، دشمن نمی تواند آسیبی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایران عزیز وارد کند.
رییس سازمان بسیج به آغاز ساخت خانه های سیل زده در آق قلا اشاره کرد و گفت: یک هزار و 600 خانه در این شهرستان سیل زده نیازمند نوسازی است که بخش عمده آن در روستاها قرار دارد.
به گفته معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در سیل اخیر، 169 هزار و 377 واحد مسکونی دچار خسارت شدند که از این تعداد 68 هزار و 315 نیازمند نوسازی و مابقی به مرمت و تمعیر احتیاج دارند.
سیل و رانش اخیر همچنین به 17 هزار و 800 واحد مسکونی استان گلستان در شهرستان های گنبدکاووس، آق قلا، گُمیشان، مراوه تپه، گالیکش، مینودشت، آزادشهر، علی آبادکتول، رامیان و کردکوی، خسارت زد و 11 نفر را نیز به کام مرگ کشاند.
3091/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.