به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا دیلمی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی راهپیمایی روز قدس افزود: روز قدس برای جهان اسلام روزی مهم است و چشم مردم مظلوم فلسطین برای حمایت جهان اسلام در مقابل مظالم رژیم صهیونیستی، به این روز دوخته شده است.
وی خاطر نشان کرد: در این روز باید جهان اسلام یکپارچه و متحد ندای مرگ بر اسرائیل را سردهد و در صورت وحدت واقعی مسلمین جهان، تحقق سخنان بنیانگذار کبیر انقلاب مبنی بر نابودی رژیم غاصب و اشغالگر قدس دور از انتظار نیست.
وی با اشاره به شرایط کنونی کشورمان و منطقه گفت: در شرایط فعلی روز قدس و راهپیمایی آن که اعلام مواضع علیه رژیم صهیونیستی است، اهمیت خاصی پیدا کرده و در مهار و تضعیف رژیم اشغالگر قدس و نیز تامین امنیت کشورهای منطقه نقش دارد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس ابتکار امام راحل در تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس را بسیار حکیمانه توصیف کرد و افزود: رژیمی که زمانی شعار از نیل تا فرات را سر می داد، اکنون آن شعار خود را فراموش کرده و در حال کشیدن دیوار بتونی به دور خود است تا بتواند حیات خود را حفظ کند.
حجت الاسلام دیلمی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی و تشویق مردم به حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس، گفت: حضور گسترده و منسجم امت اسلامی در راهپیمایی روز قدس، علاوه بر نمایش وحدت مسلمین، گویای صلابت و ایستادگی بر آرمان آزادسازی قدس شریف و حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.
به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در این نشست، مباحث مختلف راهپیمایی روز قدس در گنبدکاووس را مورد بررسی قرار داده و برای برگزاری منظم و باشکوه آن برنامه ریزی کردند.
امام خمینی (ره) روز ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ در پیامی خطاب به مسلمین ایران و جهان، آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید و از مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواست برای کوتاه کردن دست دولت اسرائیل و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.
1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.