به گزارش ایرنا، اسکندر اسکندری روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: کمیته امداد از این خانواده شامل دو هزار و 300 خانوار در آق قلا، یک هزار خانوار در گُمیشان و بقیه در شهرستان های دیگر تا زمان عادی شدن وضعیت زندگی حمایت می کند.
وی بیان کرد: مطابق بررسی ها، 6 هزار و 305 خانه افراد تحت پوشش کمیته امداد در سیل اخیر دچار خسارت شد که از این تعداد، سه هزار و 333 خانواده نیاز به تعمیر مسکن و دو هزار و 972 خانواده نیازمند احداث خانه هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان افزود: به علت طولانی بودن مدت ماندگاری آب در آق قلاو گُمیشان، اثاثیه منزل خانواده های مددجویان این نهاد مانند یخچال، فرش، موکت، پتو، اجاق گاز، سرویس آشپزخانه، بخاری، تلویزیون و آبگرمکن دچار خسارت شده و نیازمند نوسازی است.
وی گفت: این اداره کل برای کمک به خانواده های سیل زده زیر پوشش از روزهای نخست وارد عمل شده و 34 میلیارد ریال کمک هزینه نقدی معیشت به 6 هزار و 100 خانوار پرداخت کرد.
اسکندری بیان کرد : علاوه بر آن، 4 هزار سبد غذایی و 16 هزار و 686 قلم کالا اساسی از محل کمک های مردمی و دولتی میان خانواده های زیر پوشش توزیع گردید.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان ادامه داد: توزیع کمک به خانواده سیل زده استان توسط کمیته امداد تداوم دارد.
وی از همراهی 21 استان در اختصاص کمک های نقدی و غیر نقدی به خانواده های سیل زده زیر پوشش کمیته امداد گلستان قدردانی کرد.
اسکندری همچنین گفت: خانواده هایی که مسکن آن ها در سیل به طور کامل تخریب شده در صورت تمایل می توانند از کمک هزینه اجاره مسکن استفاده کنند و این اداره کل در پرداخت این هزینه مشکل تامین منابع مالی ندارد.
6204/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.