به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر فرهاد بدیعی روز چهارشنبه درجلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان گفت: علاوه بر افراد بالای 30 سال، فشار خون تمامی زنان باردار و نیز افرادی که بیماری یا مشکل کلیوی دارند، سنجش می شود.
وی افزود: علاوه بر بیمارستان ها و مراکز بهداشتی، 12 تیم سیار هم در سطح شهر با برپایی چادر اقدام به سنجش فشار خون افراد بالای 30 سال کرده و این اطلاعات را در سامانه مربوطه ثبت می کنند.
دکتر بدیعی اضافه کرد: بیماری فشار خون و دیابت دو بیماری خاموش و بدون علائم بوده که به دلیل تغذیه نامناسب و مصرف بیش از اندازه روغن، نمک، قند و نیز نداشتن تحرک بدنی در فرد ایجاد می شود.
وی تصریح کرد: امروز بیماری های قلبی و عروقی رتبه اول مرگ و میرها در جامعه را دارند که با رعایت اصول تغذیه ای و تحرک و ورزش می توان از آن و هزینه های بالای 'پاراکلینیکی' آن جلوگیری کرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس، افزایش آگاهی گروه های هدف نسبت به فشار خون و ترغیب آنان برای مراجعه به پایگاه ها و انجام اقدامات درمانی را از اهداف اجرای این طرح ملی دانست و گفت: مدت اجرای این طرح فعلا یک ماه پیش بینی شده است.
دکتر بدیعی همچنین با اشاره به جاری شدن سیل اوایل امسال از بروز احتمالی برخی بیماری های حوزه آب و غذا درمناطق سیل زده خبر داد و افزود: اگرچه تا الان بیماری در این حوزه مشاهده نشده و کنترل های مستمر بر آب شرب انجام می شود اما با گرم شدن هوا امکان شیوع بیماری 'وبا، اسهال و هپاتیت A و E وجود دارد.
به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه با قدردانی از تلاش تمامی پرسنل حوزه بهداشت و درمان برای خدمات رسانی به سیل زدگان این شهرستان، گفت: اگرچه سیل حادثه ای تلخ بود اما تجربه ای ارزشمند برای مدیران ستاد مدیریت بحران و نیز نمایشی از وحدت، همبستگی و کمک به همنوع در بین مردم بود.
عبدالقدیر کریمی با اشاره به خسارت هشت هزار میلیارد ریالی سیل امسال به بخش های مختلف اعم از زیرساخت های شهری، آب، برق و راه، کشاورزی و واحدهای مسکونی افراد در گنبدکاووس، افزود: مدیریت این حادثه بدون هیچ حاشیه ای از نکات برجسته آن است.
وی اضافه کرد: حجم این سیل که گفته می شود در 200 سال گذشته بی سابقه بوده، 90 هزار نفر از مردم گنبدکاووس در مناطق شهری و 15 روستا را درگیر کرد که امداد رسانی به حادثه دیدگان کار بسیار سخت و در عین حال ایثارگرانه بود.
به گزارش ایرنا، در پایان این جلسه نیز از پرسنل مراکز درمانی، بهداشتی و بیمارستان های گنبدکاووس به خاطر ارائه خدمات درمانی، بهداشتی و مشاوره ای به سیل زدگان، با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.
گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.