به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ رمضانعلی قاسم پور روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: این برنامه ها توسط پایگاه های بسیج با همکاری ادارات و نهادها و نیز گروه های مختلف مردم در مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس اجرا می شود.
وی افزود: برگزاری 9 یادواره شهدا و 26 نشست بصیرتی و روشنگری، برپایی محفل انس با قرآن و کرسی های تلاوت این کتاب آسمانی، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی و فرهنگی، غبارروبی گلزار شهیدان، دیدار با خانواده معظم شاهد و ایثارگران، تجلیل از رزمندگان عملیات آزادسازی خرمشهر و برپایی صبحگاه مشترک نیروهای مسلح از جمله این برنامه ها است.
سرهنگ قاسم پور، آزادسازی خرمشهر را از رخدادهای کم نظیر تاریخ دوران دفاع دانست و اضافه کرد: آزادسازی این شهر غیرقابل تصور بود اما در سایه امدادهای غیبی، ایمان، ایثار و رشادت رزمندگان و تبعیت آنان از رهبری، خرمشهر آزاد شد.
وی، توکل به خدا، پایداری و مقاومت، پیروزی حق بر باطل، همبستگی و متکی بودن به اصول اسلام و انقلاب را از مهمترین درس های آزادسازی خرمشهر برشمرد و تصریح کرد: امروز نیز درسایه این درس ها، تبعیت از رهبری انقلاب و روحیه جهادی و بسیجی می توان بر بسیاری از مشکلات غلبه و توطئه های دشمنان را خنثی کرد.
آزادسازی خرمشهر با اجرای عملیات بیت المقدس در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ عملی شد که از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود و به همین دلیل از آن روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود.
شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم خرداد را به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی ایران نامگذاری کرده‌است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.