به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن طیبی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی سال های اخیر توجه به رده های سنی پایه و تمرکز بر استعدادیابی موجب شناسایی ورزشکارانی شده که حضور تیم های گلستان در لیگ های کشوری می تواند مسیر ورود آن ها به جمع قهرمانان و ملی پوشان این رشته ها را هموارتر کند.
وی بیان کرد: تلاش زیادی برای جلب نظر صنایع و واحدهای تولیدی گلستان در کمک مستمر و مداوم به تیم های ورزشی استان صورت گرفته اما تاکنون موفق به سرانجام آن نشدیم.
مدیرکل ورزش و جوانان گلستان افزود: ورزش قهرمانی در کنار برخورداری از ساختار مناسب فنی و تاکتیکی نیازمند بهره مندی از توان مالی کافی است تا مجموع این ظرفیت ها به کسب افتخار و عنوان برای ورزش گلستان منجر شود.
طیبی با تقدیر از تلاش های استاندار سابق گلستان برای حمایت از ورزش و تیم های ورزشی استان گفت: افزایش سقف اعتبارات عمرانی، میزبانی از چند رویداد مهم بین المللی و آسیایی برای اولین بار، کمک به بیشتر شدن بودجه تیم های ورزشی استان در لیگ های کشوری و پیگیری در جذب اعتبارات و بودجه ها از جمله اقدامات هاشمی برای ورزش گلستان بود.
وی افزود: افزایش اعتبار تیم های فوتبال دارایی بندرگز در لیگ دسته سوم کشور، بسکتبال لیگ برتری شهرداری گرگان و والیبال لیگ برتری گنبد دیگر اقدامات ارزشمند صورت گرفته بود که زمینه کسب موفقیت این تیم ها در لیگ امسال را فراهم کرد.
وی بیان کرد: یکی از طرح های پایه ای و زیربنایی ورزش گلستان طی سال های اخیر برگزاری المپیاد ورزش گلستان و جام روستا قهرمان بود که هر کدام از این مسابقات موجب تحول گسترده در ورزش همگانی و قهرمانی شد.
مدیرکل ورزش و جوانان گلستان افزود: تمرکز بر رده های سنی پایه و ورزش در روستاها شاخصه اساسی این طرح ها بود که اجرای مستمر آن در 4 سال اخیر به رونق چشمگیر ورزش روستاها همراه با افزایش زیرساخت ها مانند راه اندازی 130 خانه ورزش روستایی و کشف استعدادهای جدید در رشته های گوناگون منجر شد.
طیبی ادامه داد: اگر چه ستاره سازی در ورزش فرایندی طولانی و بلند مدت است اما با اجرای موفق این دو رویداد در کنار توجه به ملی پوشان رشته های گوناگون، ورزش گلستان به توفیقات زیاد و کم نظیری رسید.
وی گفت: اعزام 32 ورزشکار به بازی های آسیایی جاکارتا در کشور اندونزی همراه با کسب 5 مدال طلا و 2 نقره بخشی از موفقیت ها است که امیدواریم با تلاش بیشتر ملی پوشان این افتخارآفرینی ها به مدال آوری در رویداد مهم و معتبر المپیک نیز برسد.
مدیرکل ورزش و جوانان گلستان به میزبانی مسابقات بین المللی ورزشی که از 2 سال قبل آغاز شده اشاره کرد و گفت: امسال هم مسابقات بین المللی گورش، سپک تاکرا، کاراته، اسکواش و والیبال ساحلی در گلستان برگزار می شود.
طیبی همچنین به تلاش برای تکمیل 144 طرح نیمه تمام ورزشی در گلستان اشاره کرد و گفت: بخشی از این طرح ها مانند هتل ورزش و استخر شهرستان بندرترکمن امسال افتتاح شده و تعداد بیشتری از آن نیازمند بودجه و اعتبار است.
وی به آسیب سیل اخیر گلستان به اماکن ورزشی اشاره کرد و گفت: در نتیجه این حادثه قهری تاسیسات و سالن های ورزشی استان متحمل خسارت 150 میلیارد ریالی شد که تلاش برای تامین خسارت و مرمت آن ها ادامه دارد.
طیبی در ادامه به برگزاری مراسم انتخاب قهرمان قهرمانان سال 97 ورزش گلستان در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در دوره های آینده و با رفع نواقص امسال و برنامه ریزی مطلوب، پایه گذار رسمی جدید در ورزش استان با هدف تقدیر از تلاش های ورزشکاران نخبه و مدال آور خواهیم بود.
مدیرکل ورزش و جوانان گلستان در ادامه به برنامه ریزی برای رونق سمن ها اشاره کرد و گفت: در کنار فعالیت 104 سازمان مردم نهاد جوانان، تقاضای ثبت و آغاز به کار 200 سمن دیگر هم در نوبت راه اندازی قرار دارد.
وی افزود: در آغاز فعالیت دولت یازدهم 9 سمن مجوز دار در گلستان فعال بود که با بسترسازی کافی هم اینک تعداد این تشکل ها به چند برابر افزایش یافته است.
طیبی ادامه داد: یکی از اهداف اداره کل ورزش و جوانان گلستان زمینه سازی مناسب برای ورود بیشتر جوانان به عرصه فعالیت های عمومی و اجتماعی با هموار کردن مسیر تاسیس سمن ها است و با توجه به ماهیت تصدی گرایانه بسیاری از امور دولتی بدون شک سازمان های مردم نهاد جوانان می توانند به مراتب کم هزینه تر، سودمندتر و پربهره‌تر برنامه های مختلف را انجام دهند.
3091/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.