به گزارش ایرنا از هواشناسی گلستان؛ افزایش ابر، رگبار، آذرخش، احتمال بارش تگرگ به ویژه در نواحی کوهستانی و در برخی نقاط وزش نسبتا شدید باد از دیگر پیامدهای ورود این سامانه به استان است.
برپایه این گزارش با توجه به ماهیت بارش بهاری و وقوع رگبار، آب گرفتگی برخی از معابر عمومی استان گلستان دور از انتظار نیست.
در همین پیوند مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان با اشاره به افزایش ناپایداری فصلی جوی طی ساعات آتی در استان گفت: احتمال وقوع سیلاب ناگهانی در دره ها و مناطق کوهستانی گلستان طی روزهای آینده وجود دارد.
حسن فرازجو اظهار داشت: با توجه به پیش بینی کلی سازمان هواشناسی و اطلاعیه جوی شماره 7 اداره کل هواشناسی گلستان احتمال افزایش ابر، وزش نسبتا شدید باد، بارش تگرگ به ویژه در نواحی کوهستانی، رگبار و رعد و برق در برخی از مناطق استان طی بازه زمانی 30 اردیبهشت تا دوم خرداد 98 دور از انتظار نیست.
وی همچنین به وضعیت آبدهی گرگان رود اشاره کرد و گفت: دیروز (29 اردیبهشت 98) آبدهی این رودخانه در محل ایستگاه قزاقلی در بالادست سد وشمگیر حدود 45 متر مکعب بر ثانیه بود و از هم استانی ها درخواست می شود در حاشیه رودخانه های فصلی و دائمی استان توقف نکرده و همچنان از نزدیک شدن به مسیل ها، مخازن سدها و مناطق مستعد وقوع سیل خودداری کنند.
6204/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.