به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، بر اساس برآوردهای کارشناسی در ستاد برداشت سازمان جهادکشاورزی گلستان، قیمت برداشت دانه روغنی کلزا با عملکرد کمتر از 1.5 تن در هکتار، دو میلیون ریال، عملکرد 1.5 تا 2.5 تن در هکتار، سه میلیون ریال و عملکرد بیش از 2.5 تن در هکتار، سه میلیون و 500 هزار ریال قیمت گذاری شده است.
همچنین نرخ برداشت گندم به ازای عملکرد کمتر از 2 تن در هکتار، یک میلیون و 100 هزار ریال، عملکرد 2 تا 3 تن در هکتار، یک میلیون و 650 هزار ریال و عملکرد بیش از 3 تن در هکتار، دو میلیون و 200 هزار ریال است.
جهاد کشاورزی همچنین برای محصول جو در عملکرد کمتر از 1.5 تن در هکتار، یک میلیون و 100 هزار ریال، 1.5 تا 2.5 تن در هکتار، یک میلیون و 400 هزار ریال و در عملکرد بیش از 2.5 تن در هکتار، یک میلیون و 900 هزار ریال را تعیین کرد.
مطابق اعلام جهاد کشاورزی گلستان، تعرفه برداشت با کمباین های سنگین وارداتی 20 درصد بیشتر از نرخ های فوق است.
رییس اداره فناوری های مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی گلستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: در زمان برداشت محصولات پاییزه گلستان از اواخر اردیبهشت تا ابتدای شهریور ماه، از 2 هزار و 700 دستگاه کمباین استفاده می شود.
مریم برزنونی افزود: کمباین های فعال در برداشت محصول پاییزه در کشتزارهای گلستان باید دارای برگه معاینه فنی باشند.
امسال 509 هزار هکتار زمین زراعی گلستان به زیر کشت گندم، جو و کلزا رفته که بیشترین سطح زیرکشت محصولات پاییزه به گندم اختصاص دارد.
گلستان در تولید کلزا و گندم دارای رتبه های اول و دوم در میان استان های کشور است.
6204/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.