به گزارش خبرنگار ایرنا مهرداد کمانگری روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: با اجرای این طرح، در تبادل کاغذ و وقت صرفه جویی خواهد شد و پالایش اسناد و مدارک به صورت الکترونیک در بیمارستان انجام و سپس مدارک برای بیمه سلامت ارسال می شود.
وی بیان کرد: پیش از اجرای این طرح، پالایش هر پرونده نیازمند 45 روز زمان بود و سپس کارشناسان مستقر در بیمارستان در یک ماه مدارک را بررسی و در صورت تکمیل و تایید نهایی، به اداره کل ارسال می کردند.
کمانگری افزود: اجرای این طرح سبب شده تا اعمال قوانین بیمه به صورت مکانیزه با هدف مدیریت منابع و شفافیت در بررسی خدمات ارایه شده به بیمه شدگان انجام شود.
وی از دیگر مزایای این پروژه را تسریع در مراحل رسیدگی کارشناسی، پرداخت هزینه های بیمارستانی و الکترونیکی صورتحساب دانست.
وی افزود: با اجرای پروژه های نوین الکترونیکی، خدمات بستری و سرپایی به صورت الکترونیکی و سهم بیمه های تکمیلی توسط شرکت بیمه گر اصلی پرداخت می شود.
معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان گلستان ادامه داد: این طرح قرار است در 16 بیمارستان دولتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی استان اجرا شود.
معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت گلستان گفت: براساس دستورالعمل سازمان بیمه سلامت کشور، حداکثر در مدت 15 ماه 80 درصد بیمارستان های کشور باید این سیستم الکترونیک را راه اندازی کنند که تا پایان سال تمامی بیمارستان های دولتی گلستان به این سیستم مجهز خواهند شد.
3014/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.