میرمحمد غراوی عصر پنجشنبه در بازدید از مناطق سیل زده شهرستان گالیکش در شرق گلستان گفت: مرحله اول عملیات مقابله با سیل در استان گلستان به اتمام رسیده و وارد مرحله دوم شده ایم که تعیین خسارت ها است.
وی خسارات وارده به منازل مسکونی از نظر احداثی و تعمیری را سه هزار و 700 پرونده اعلام کرد که به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شدند .
وی گفت: در حال حاضر عملیات سفتکاری 40 واحد مسکونی در این استان به اتمام رسیده است و امیدواریم در دو ماه‌ آینده شاهد افتتاح آنها باشیم.
غراوی افزود: با کمک و یاری دستگاه‌های ذیربط هیچ واحد مسکونی و یا آسیب دیده ای را نداریم که از امکاناتی همچون آب، برق و گاز بی‌بهره باشند.
سرپرست استانداری گلستان خاطرنشان کرد: در تأسیسات زیربنایی همچون جاده، برق، آب و گاز دولت باید از محل ماده 12 تعیین تکلیف و ابلاغ کند که به محض ابلاغ نسبت به رفع مشکلات در این رابطه اقدام خواهیم کرد.
وی در رابطه با جاده خسارت دیده مسیر گالیکش به روستای پنو و متصل به مناطقی از استان های خراسان شمالی و سمنان گفت: در بازدیدی که امروز داشتیم بر اثر شدت بارندگی ها و نوع خاک، لغزش در مسیر ایجاد شده و باعث رانش در بعضی از نقاط شده است.
وی با ابراز گلایه مندی از ساخت و سازهای انجام شده در حاشیه رودخانه و جاده ها که باعث تخریب جاده و شانه آن شده اند، گفت: این گونه افراد باید توجه داشته باشند که به هیچ عنوان نسبت به ساخت و سازهای در حریم راه و رودخانه ها اقدام ننمایند تاشاهد عواقب بد تخریب و خسارت نباشیم.
به گزارش ایرنا، فرماندار گالیکش هم در این بازدید، خسارات وارده به بخش‌های مختلف کشاورزی، منابع طبیعی، راه و منازل مسکونی در این شهرستان را حدود دو هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
حسین مایلی با بیان اینکه 100 میلیارد ریال از این خسارات مربوط به تخریب و یا خسارت به منازل مسکونی شهرستان است، افزود: از 800 مورد اعلام خسارت به منازل مسکونی، حدود 500 واحد آن که شامل احداثی و تعمیر می باشد، مورد تایید کارشناسان بنیاد مسکن قرار گرفته است.
در این بازدید که با همراهی فرماندار گالیکش، نماینده مجلس شورای اسلامی در چهار شهرستان شرق گلستان و چند تن از مدیران کل استان گلستان و مسئولین شهرستان گالیکش انجام شد، سرپرست استانداری گلستان خسارات وارده ناشی از سیل و بارش اواخر سال گذشته و اوایل امسال در روستاهای آب پران، لیرو، فارسیان فرنگ، پنو و فرنگ در مسیر جاده 50 کیلومتری گالیکش به این روستاها که استان گلستان را به دو استان سمنان و خراسان شمالی متصل می کند، مورد بررسی قرار داد.
/1860/7481
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.