به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد بطحایی روز دوشنبه در آیین کلنگ زنی مدرسه 10 کلاسه امام رضا (ع) شهرستان سیل زده آق قلا اظهار داشت: از یک هزار و 500 مدرسه آسیب دیده از سیل کشور، یک هزار و 300 واحد آموزشی نیازمند مرمت و تعمیر مابقی نیازمند نوسازی است.
وی بیان کرد: اولویت آموزش و پرورش برای نوسازی مدارس سیل زده، متناسب با تعداد دانش آموزان هر مدرسه است که تلاش می کنیم آن ها را با کیفیت حداکثری ساخته و در اختیار محصلان و علم آموزان قرار دهیم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: دانش آموزانی که مدارس آن ها نیازمند نوسازی است در صورت آماده نشدن کلاس های درس تا آغاز سال تحصیلی آینده در شیفت دوم مدارس شهرهای خود تحصیل را ادامه خواهند داد.
بطحایی همچنین گفت: قبل از وقوع سیل برخی مدارس کشور در ردیف واگذاری امکانات و اعتبار برای مرمت و نوسازی بودند که با وقوع سیل اخیر، اولویت اول آموزش و پرورش برای تعمیر، مرمت، بازسازی و نوسازی در اختیار مدارس خسارت دیده از سیل قرار گرفت.
وی ادامه داد: با فروکش کردن سیلاب در گلستان، زمینه تعمیر و نوسازی مدارس خسارت دیده این استان فراهم شده و بر همین اساس سعی می کنیم در کوتاه ترین زمان ممکن، خسارت های وارد شده به آموزش و پرورش گلستان را جبران کنیم.
بطحایی بر لزوم استفاده از توان خیرین برای تعمیر و نوسازی مدارس سیل زده در گلستان تاکید کرد و گفت: خیرین مدرسه ساز همواره پیشتاز رفع کمبودهای آموزشی کشور هستند و با توجه به اعلام آمادگی خیرین برای جبران خسارت وارده به واحدهای آموزشی سیل زده و با بهره گیری از اعتبارات دولتی، مشکلی در تامین بودجه و صرف آن برای کمک به رفع کمبود فضای آموزشی در مناطق سیل زده نداریم.
شب گذشته همزمان با سفر وزیر آموزش و پرورش و هیات همراه به گلستان، سالن ورزشی المپیک اداره کل آموزش و پرورش گلستان در گرگان مرکز این استان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
همچنین صبح امروز با حضور بطحایی و مسوولین گلستان، عملیات ساخت اولین مدرسه تخریب شده در سیل این استان در شهرستان سیل زده گمیشان آغاز شد.
وزیر آموزش و پرورش سپس با حضور در شهرستان آق قلا، ساخت 2 باب مدرسه با ظرفیت 34 کلاس درس را شروع کرد.
طرح های آموزشی آق قلا شامل مجتمع آموزشی 24 کلاسه نبی اکرم (ص) است که اعتبار ساخت آن از محل اعتبارات دولتی و مدرسه 10 کلاسه امام رضا (ع) است که هزینه ساخت آن توسط آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان تامین می شود.
در این سفر وزیر آموزش و پرورش را حجت الاسلام علی ذوعلم معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور، مهراله رخشانی مهر معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، وزیر آموزش و پرورش همراهی می کنند.
بطحایی سیزدهم فروردین ماه نیز برای سرکشی از مناطق سیل زده آق قلا و گمیشان به گلستان سفر کرده بود.
پیشتر احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش گلستان به خبرنگار ایرنا اعلام کرده بود که 308 مدرسه این استان در جریان سیل اخیر خسارت شده اند.
3014/6204/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.