سهراب آزاد شامگاه پنجشنبه درحاشیه برگزاری مسابقه فینال سپک تاکرا قهرمانی زیر 23 سال پسران کشور و لیگ بزرگسالان مردان این رشته ورزشی در گنبدکاووس به خبرنگار ایرنا گفت: درصورت حمایت مالی از سپک تاکرا، برنامه استعداد یابی و افزایش شمار ورزشکاران این رشته در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: هم اکنون چهار تیم در رده های 11 تا 16 سال، 16 تا 18 سال، زیر 23 سال و بزرگسالان در دو بخش زنان و مردان داریم که به تناسب به مسابقات منطقه ای، آسیایی و جهانی اعزام می شوند.
آزاد اضافه کرد: نخستین اعزام تیم سپک تاکرا کشور در سال جاری به مسابقات آسیایی چین است که 16 خرداد در این کشور برگزار می شود و تاکنون اعزام تیم بانوان کرمانشاه به نمایندگی از جمهوری اسلامی قطعی شده است.
وی تصریح کرد: درصورت جذب اسپانسر مالی، تیم مردان نیز به این مسابقات اعزام خواهد شد در غیر اینصورت اعزام تیم سپک تاکرا مردان منتفی خواهد بود.
رییس انجمن سپک تاکرا کشور که قائم مقام فدراسیون جهانی و نائب رییس فدراسیون آسیا می باشد، ادامه داد: دومین اعزام تیم های سپک تاکرا مرد و زن ایران به مسابقات قهرمانی جهان 'سید A ' تایلند است که شهریور امسال برگزار می شود.
آزاد گفت: از جمهوری اسلامی 12 ورزشکار آقا، 12 ورزشکار خانم، 6 مربی و چهار داور مرد وزن به این مسابقات اعزام می شوند.
وی درخصوص ورش سپک تاکرا در گلستان نیز گفت: تیم های آقایان و بانوان این استان همواره در مسابقات ملی، ساحلی و لیگ ها رتبه های اول تا سوم را کسب می کنند.
آزاد اضافه کرد: گلستان از استان های موفق در رشته سپک تاکرا است و میزبانی مسابقات قهرمانی زیر 23 سال و لیگ بزرگسالان در گنبدکاووس به خوبی برگزار شد.
به گزارش ایرنا، در مسابقات سپک تاکرا قهرمانی زیر 23 سال پسران کشور و انتخابی تیم ملی بزرگسالان که با شرکت 13 تیم از هشت استان به میزبانی گنبدکاووس برگزار شد، تیم کرمانشاه به مقام قهرمانی و تیم گلستان الف نیز به مقام دوم دست یافتند و تیم های سیستان و بلوچستان الف و مرکزی الف به طور مشترک سوم شدند.
همچنین همزمان با مسابقات قهرمانی زیر 23 سال کشور، مسابقات لیگ سپک تاکرا آقایان در رده بزرگسالان نیز با شرکت هشت تیم در گنبدکاووس درحال برگزاری است که تا ساعاتی دیگر تیم قهرمان مشخص می شود.
به گزارش ایرنا، سپک تاکرا ورزشی شبیه والیبال است که به ‌جای دست از پا برای گذراندن توپ از تور استفاده می‌شود؛ این بازی از ورزش ‌های بومی جنوب شرق آسیا بوده و در تایلند، مالزی، لائوس و اندونزی بسیار محبوب است.
اکنون در کل دنیا 3 نوع سپک تاکرا انجام می‌شود که شامل هوپ تاکرا، دبل تاکرا و سپک تاکرای ساحلی است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و در رشته سپک تاکرا در دو بخش مردان و زنان چندین ملی پوش دارد.
/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.