به گزارش چهارشننبه خبرنگار ایرنا دبیر اجرایی این کنگره در مراسم آغاز این نشست علمی اظهار داشت: در این کنگره که به مدت سه روز و تا سیزدهم اردیبهشت ماه ادامه دارد تازه ترین یافته های تشخیص به موقع و درمان بهنگام سرطان های دستگاه گوارش توسط اندیشمندان داخلی و خارجی در این کنگره مورد بحث وبررسی قرار می گیرد.
دکتر محمد نعیمی طبیعی اظهار داشت: در این کنگره 200 نفر از متخصصین رشته های مرتبط با سرطان از 4 کشور چین، فرانسه، ایتالیا و کانادا و شرکت کنندگانی از استانهای مختلف کشور حضور دارند.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد ا:ز بین مقاله های پژوهشی که به دبیرخانه کنگره ارسال شده است 8 مقاله بصورت سخنرانی و مابقی بصورت پوسترهای پژوهشی برای 150 نفر از پزشکان استان در رشته های تخصصی گوارش، رادیولوژی، پاتولوژی، جراحی و جراحی سرطان، رادیو تراپی و هماتولوژی و آنکولوژی ارایه خواهد شد.
در همین پیوند معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی نیز اظهار داشت: مطالعه مبتنی بر جمعیت طولانی مدت سرطان از سال 2000 میلادی در گلستان شروع شده و تا بیست سال اینده ادامه خواهد داشت.
دکتر رضا ملک زاده اظهار داشت: قبل از انقلاب بیشترین شیوع سرطان مری در گلستان به چشم می خورد که بعد از انقلاب با بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی مردم شیوع این بیماری مری بطور چشمگیری در گلستان کاهش یافت.
وی مصرف کم سبزیجات، چای و نوشیدنی داغ، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، مصرف تریاک و آلودگی هوا را از جمله موارد ابتلا به سرطان گوارش عنوان کرد و گفت با انجام برخی از مداخلات و رعایت اصول بهداشتی می توان تا حدود زیادی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.
7333/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.