امیر شیر توماج عصر روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: تعدادی از منازل روستاهای پیرامون گرگانرود سطح پایین تری نسبت به رودخانه دارد که در موج دوم سیلاب، خانه های آن ها در محاصره آب قرار گرفت.
وی بیان کرد: با ورد سیلاب ناشی از افزایش آب رودخانه گرگانرود، منازل و معابر روستاهای بصیر آباد، چارقلی، آرخ بزرگ، قرنجیک گوگجلی، قرنجیک خواجه خان، کملر، خواجه نفس، دهنه، مرداد بردی، ، قرمسه و قره کیله در معرض ورود آب قرار گرفت.
وی ادامه داد: راه دسترسی روستای قرنجیک خواجه خان در بخش شمالی این روستا قطع شده و تردد به آن با قایق انجام می شود.
توماج گفت که نیروهای عملیاتی در حال تلاش برای ساخت جاده جدید این روستا هستند که تا 3 روز آینده تکمیل و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
توماج همچنین به وضعیت روستای قره کیله نیز اشاره کرد و گفت : شکاف ایجاد شده در جاده روستای بصیرآباد سبب شده تا حجمی از آب رودخانه به سوی روستای قره کیله حرکت کند که تلاش می کنیم ورود این سیلاب موجب آسیب و خسارت به این روستا نشود.
فرماندار گمیشان ادامه داد : در جاده خواجه نفس به شهر گمیش تپه سیلاب به حجم بیست متر مکعب در ثانیه از بخش شرقی به سوی مناطق غربی در مجاور تالاب گمیشان خارج می شود.
شیر توماج ادامه داد: روان آب های ناشی از تخلیه سیلاب شهر آق قلا به بخش شرقی شهر بیست هزار نفری سیمین شهر نیز رسیده که با وجود 2 دایک حفاظتی و کانال های آب در منطقه، این سیلاب به سوی تالاب و دریا هدایت خواهد شد.
فرماندار گمیشان گفت: در حال حاضر 35 پمپ با قدرت 4تا 8 اینچ در روستاهای حاشیه گرگانرود در حال تلاش برای تخلیه سیلاب هستند
وی همچنین گفت : بخش از سیلاب شهر آق قلا نیز از حوالی ناردانلی به سوی تپه نقره ای و گمیش تپه در حال حرکت است و امیدواریم با اقدامات انجام شده بتوانیم تاثیرات ورود سیلاب به این منطقه را تا حد امکان کاهش دهیم.
شیرتوماج به مردم توصیه کرد هوشیاری خود را حفظ کنند اما برای شرایط بحرانی آمادگی داشته باشند.
7333/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.