به گزارش خبرنگار ایرنا، در این جشنواره که عصر دوشنبه در 'بوستان مادر' محله موسوم به مدرسی از محلات کم برخوردار شهر گنبدکاووس برگزار شد، کودکان و نوجوانان دختر و پسر سیل زده این محله با ساخت بادبادک های نایلونی ساده اما زیبا، شور و نشاط کودکانه خود را به نمایش گذاشتند.
رسول، عدنان، امید، مسلم، غفور، یاشار، کمیل، محمود، امیر محمد، علیرضا و محمدصدرا و نیز مریم، آی سن، الناز، اجه گل، آی ناز، سارا، عایشه، اوغل بی بی، سمیه، بی بی گل و گل پری از جمله ده ها شرکت کننده در این جشنواره فرهنگی - ورزشی بودند که با ساخت بادبادک و به پرواز درآوردن آن، لحظاتی خوش و مفرح برای خود و دیگران ایجاد کردند.
اگرچه سادگی کودکان و نوجوانان محله کمتر برخوردار مدرسی شهر گنبدکاووس از ساخت بادبادک های عموما نایلونی و کاغذی آنان مشخص بود اما روحیه سرزندگی و نشاط آنان با انجام بازی ها و حرکات کودکانه شان، نشان از ادامه زندگی با وجود مشکلات اقتصادی و نیز ناملایمات طبیعت داشت.
ودکان و نوجوانانی که حادثه تلخ سیل اخیر، بهار و نوروز را بر آنان خزان و زندگی را برایشان سخت کرده بود اما هرگز نتوانسته بود، شادی و نشاط کودکانه را از آنان بگیرد و این را می شد از خنده هایشان در پرواز بادبادک ها به خوبی مشاهده کرد.
شادی کودکان و نوجوانان سیل زده محله مدرسی گنبدکاووس در پرواز بادبادک ها که با دریافت هدایایی از سوی مسئولان برگزار کننده، دو چندان شده بود، سبب شد تا لبخند شادی بر لبان و چهره مادران و پدران آنان و نیز مسئولان حاضر در جشنواره نیز بنشیند.
به گفته منصور طعنه گنبدی شهردار گنبدکاووس، نشاندن لبخند شادی و نشاط بر لبان و چهره کودکان آسیب دیده از سیل اخیر، ارزش بالایی دارد و با هیچ چیز قابل قیاس نیست.
اجرای برنامه های فرهنگی و هنری پیش بینی شده در حاشیه جشنواره پرواز بادبادک ها که توسط چند گروه هنری انجام شد، تشویق و دست زدن های ممتد کودکان و بزرگترهای حاضر در مراسم را به همراه داشت.
ساخت تعدادی بادبادک رنگی توسط گروهی از دختران دبیرستان 'کمک جعفربای' شهر گنبدکاووس که مدرسه آنان در ایام سیل، میزبان تعدادی از خانواده های سیل زده این شهر درقالب اسکان موقت بود و هدیه آن به کودکان سیل زده از جلوه های ویژه این جشنواره بود.
اهدای جوایز به تمامی شرکت کنندگان در مراسم توسط شهردار، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر و روسای دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گنبدکاووس، جذاب ترین بخش این جشنواره بود که شور و نشاط کودکانه بچه های محله مدرسی و بزرگترهای آنان را دو چندان کرد.
به هرحال جشنواره پرواز بادبادک ها و برنامه های فرهنگی - هنری آن که با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک و دو گنبدکاووس، شهرداری و شورای اسلامی شهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، نشان داد که زندگی با وجود سختی ها و مصائب، همچنان در جریان است و کودکان عامل اصلی شادی و نشاط و ادامه زندگی هستند.
به گزارش ایرنا، در جریان بارش شدید باران در روزهای پایانی سال 97 در گنبدکاووس، دو رودخانه 'چهل چای و گرگانرود' در دو قسمت جنوبی و شمالی این شهر طغیان کردند که براثر آن برخی مناطق شهری و نیز تعدادی از روستاهای این شهرستان دچار آبگرفتگی و خسارت شدند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.