به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا از آق قلا؛ آب جاری در سطح شهر از مرحله قبلی آلوده تر است و در برخی نقاط با زباله و فاضلاب مخلوط شده است.
تردد در سطح شهر آق قلا لحظه به لحظه در حال سخت تر شدن است و گل و لای و لجن برخی مناطق را دربرگرفته است.
نیروهای امدادی و دستگاه های ذیربط در محلات آب گرفته آق قلا کمتر از گذشته دیده می شوند و نگرانی مردم در موضوعات مختلف از جمله بروز بیماری ناشی از آلودگی شدید آب متمرکز است و حضور پزشک و گروه های درمانی در شهر ضرورت دارد.
شماری از شهروندان آق قلا به خبرنگار ایرنا گفتند؛ مکان های اسکان اضطراری در خارج شهر پیش بینی شده و برای تردد فاقد وسیله نقلیه هستند و از بضاعت مالی لازم برای پرداخت کرایه هم برخوردار نیستند.
آنها تقاضا دارند بین مردم چادر توزیع شود تا خودشان در مکان های امن مستقر شوند.
حدود 70 تا 80 نفر از شهروندان آق قلا هم با مراجعه به فرمانداری درخواست های مختلفی برای کمک دارند.
سیل زدگان آق قلا می گویند؛ خروج بخش زیادی از تجهیزات و امکانات دستگاههای مختلف از شهر طی روزهای گذشته باعث کندی مقابله با سیلاب در شرایط کنونی شده است.
آنها می گویند؛ از دیگر سو اطمینان بخشی ستاد مدیریت بحران شهرستان آق قلا به مردم که مشکل خاصی از بارندگی اخیر ایجاد نمی شود؛ همه را غافلگیر کرد.
در همین رهگذر داده های شرکت آب منطقه ای گلستان حاکیست سیلاب های منطقه نسبت به روز گذشته اندکی کاهش یافته و در زمان حاضر جریان آب در رودخانه گرگان رود در ایستگاه گنبدکاووس 68متر مکعب بر ثانیه، رودخانه های نرماب و چهل چای مینودشت و خرمارود آزادشهر 58 متر مکعب بر ثانیه، مجموعه آب ورودی به رودخانه گرگان رود در بالا دست سد وشمگیر 126 متر مکعب بر ثانیه و رودخانه های بین سد و شمگیر و شهر آق قلا 51 متر مکعب بر ثانیه است.
امانگلدی ضمیر فرماندار آق قلا و مجتبی جمالی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان گفته اند؛ طی ساعات آینده شرایط در منطقه کنترل و از حجم سیلاب کاسته می شود.
6204/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.