به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری بخش داشلی برون این شهرستان اظهار داشت: بارش شدید باران در روزهای پایانی سال گذشته سبب طغیان رودخانه ها، آبگرفتگی و نیز جاری شدن سیل دربرخی نقاط شهری و روستایی گنبدکاووش شد.
وی گفت: با وجود اینکه برخی اقدامات پیشگیرانه و بموقع اعضای ستاد مدیریت بحران گنبدکاووس مانع از افزایش خسارت به مردم شد اما تاکنون 7390 میلیارد ریال به بخش های مختلف این شهرستان خسارت وارد شده است.
کریمی با قدردانی از تلاش خوب مدیران عضو ستاد مدیریت بحران گنبدکاووس، اضافه کرد: اکنون با فروکش کردن سیل در منطقه، مدیران می بایست همه تلاش خود را برای پیگیری جبران خسارات وارده دربخش های مختلف انجام دهند.
وی تصریح کرد: پیگیری جبران خسارت ها مهمترین مطالبه مردم است که می بایست با جدیت و در اسرع وقت توسط مدیران مربوطه از محل کمک ها، اعتبارات و تسهیلات پیش بینی شده درسطح شهرستان، استان و کشور انجام شود.
فرماندار ویژه گنبدکاووس، توجه به مشکلات بخش مرزی داشلی برون و تلاش برای جبران خسارت های وارده به مردم این منطقه را هم مهم دانست و ادامه داد: در چند سال اخیر نیز بیشترین سهم اعتباری و اجرای طرح های بزرگ تولیدی و زیرساختی شهرستان، در بخش داشلی برون بوده است.
کریمی گفت: یکی از برکات سیل اخیر، تقویت وحدت و انسجام بین مردم و مسئولان بود که صحنه های زیبایی از ایثار و فداکاری را در کمک و امداد رسانی به همنوعان بالاخص ازسوی نیروهای مسلح ارتش، سپاه، بسیج، انتظامی و مرزبانی به نمایش گذاشت.
به گزارش ایرنا، امام جمعه گنبدکاووس نیز دراین جلسه با تبریک اعیاد شعبانیه بویژه ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج) گفت: اعتقاد به مهدویت و ظهور منجی، نقطه اشتراک همه ادیان الهی است که باید تلاش کرد تا زمینه ظهور آن حصرت فراهم شود.
حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی همچنین با قدردانی از مرزنشنیان و عشایر این شهرستان در صیانت از مرزها، همراهی با نظام و مقابله با بلایای طبیعی افزود: مردم این دیار انصافا مردمی بزرگ، متدین و با کرامت و به فرموده امام راحل، ذخایر انقلاب هستند که نظام به آنان افتخار می کند.
وی با اشاره به سیل اخیر گفت: وقوع این سیل که در چند صد سال اخیر کم سابقه بوده اگرچه مشکلاتی را برای مردم ما ایجاد و انجام اقدامات پیشگیرانه را به ما گوشزد کرد اما صحنه های زیبایی از ایثار و فداکاری مردم و مسئولان را نیز به نمایش گذاشت.
حجت الاسلام ترابی با قدردانی از تلاش های مسئولان در مدیریت بحران و خدمات رسانی به مردم مناطق سیل زده، اضافه کرد: امروز مردم از مسئولان انتظار دارند تا صادقانه پیگیر مسائل و مشکلات آنان باشند.
به گزارش ایرنا، آخوند مدد هوشمند امام جمعه اهل سنت شهر اینچه برون گنبدکاووس نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش مسئولان در مدیریت سیل، گفت: امروز مدیران باید برای سیل های آینده و کاهش خسارت آن چاره اندیشی کنند و اقدامات پیشگیرانه لازم از جمله مشخص کردن مسیر هدایت آب ها و سیلاب ها انجام دهند تا خسارت کمتری به مردم و کشاورزان وارد شود.
به گزارش ایرنا، مدیر امور منابع آب سه شهرستان گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش نیز در این جلسه یکی از دلایل وقوع سیل درمنطقه را ورودی بالای آب رودخانه ها و به عنوان مثال ورودی 800 مترمکعب آب درثانیه رودخانه مرزی اترک دانست و گفت: در این حادثه نباید تنها آب منطقه ای را مقصر دانست.
حسین قنبری با بیان اینکه مجموعه اقدامات آب منطقه ای در هدایت آب ها و سیلاب ها سبب کاهش خسارت ها شد، افزود: با این حال لایروبی رودخانه ها، آب بندان ها و کانال های هدایت آب در منطقه گنبدکاووس امری ضروری و همیشگی است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.