اسکندر اسکندری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: در سیل اخیر 3 هزار و 591 واحد مسکونی مددجویان گلستان در شهرهای آق قلا، گنبدکاووس و گمیشان خسارت دید که یک هزار و 795 واحد آن تخریبی و نیازمند بازسازی و بقیه نیازمند مرمت است.
وی گفت: پرونده بازسازی و تعمیر واحدهای خسارت دیده تکمیل و در مرحله تهیه پروانه ساخت و پرداخت وام قرض الحسنه و کمک بلاعوض قرار دارد.
وی گفت که ساخت و تعمیر واحدهای خسارت دیده مددجویان کمیته امداد گلستان نیازمند مساعدت و مشارکت خیرین است.
اسکندری گفت: شماره حساب جاری 0111804689008 و شماره کارت 6037991899970226 بانک ملی به نام کمیته امداد یا تلفن همراه با شماره #017*8877* آماده دریافت کمک های نقدی خیرین به مددجویان سیل زده استان گلستان است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان همچنین از تحویل 800 سری اثاثیه اهدایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خبر داد و افزود: 62 سری از این اقلام روز میلاد حضرت مهدی (عج) میان مددجویان آق قلا توزیع شد و بقیه اثاثیه اهدایی نیز به مرور زمان تحویل سیل زدگان خواهد شد.
به گفته وی هر سری از این اقلام اهدایی شامل یخچال، فرش، لوازم آشپرخانه شامل سرویس تفلون و ظروف، 2 تخته پتو و اجاق گاز است.
وی از اهدای یک هزار تخته فرش توسط بنیاد مستضعفان و 250 دستگاه تلویزیون و 250 دستگاه اجاق گاز توسط بانک پاسارگاد به سیل زدگان گلستان خبر داد و گفت که توزیع برخی از این اقلام در آق قلا آغاز شد.
اسکندری اضافه کرد: 200 دستگاه یخچال خریداری شده توسط کمیته امداد تا چند روز آینده به همراه فرش، موکت و پتو اهدایی، توسط این نهاد در میان خانواده های سیل زده استان توزیع می شود.
به گفته وی کمیته امداد گلستان تاکنون 214 دستگاه یخچال به همراه فرش، موکت و پتو اهدایی خیرین در میان خانواده سیل زده استان توزیع کرده است.
وی با قدردانی از کمک های خیرین به سیل زدگان زیر پوشش این نهاد در گلستان افزود: در مجموع تاکنون حدود یک هزار و 500 سری لوازم مورد نیاز میان خانواده های سیل زده استان توزیع شد.
اسکندری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر این که شرایط سیل زدگان بعد از سیل باید از قبل بهتر شود، گفت: در مرحله نخست امدادرسانی، مردم، نهادها و ارگان های مختلف حمایت های خوبی از سیل زدگان انجام دادند و قطعا این کمک ها تا عادی شدن زندگی آسیب دیدگان ادامه خواهد یافت.
وی در خصوص حمایت از مددجویان سیل زده در حوزه اشتغال هم افزود: افرادی که واحدهای دامی و زمین های زراعی آن ها در این سیل خسارت دیده، شناسایی و تاکنون در زمینه تامین رایگان 500 تن علوفه و جایگزینی دام تلف شده با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، اختصاص وام حمایتی و خارج از نوبت و ایجاد تنفس یک ساله برای وام مددجویان خسارت دیده مورد حمایت قرار گرفتند.
به گفته وی در سیل اخیر 216 راس گوسفند و 16 راس گاو مددجویان کمیته امداد گلستان تلف شده و چندین واحد دامپروری و زمین های زراعی در آق قلا، گمیشان و گنبدکاووس دچار آبگرفتگی و خسارت شد.
مدیرکل کمیته امداد گلستان افزود: در سیل اخیر 6 هزار و 200 خانواده زیرپوشش کمیته امداد این استان به ویژه در شهرستان های آق قلا، گمیشان و گنبدکاووس در بخش های مسکن، اثاثیه منزل و طرح های اشتغال زایی خسارت دیدند.
6204 /3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.