به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز چهارشنبه درجلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان افزود: مجموعه اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای اعضای این شورا در سال 97 سبب کسب رتبه نخست استان شده که می بایست این اقدامات درسال جاری نیز با اهتمام بیشتری ادامه یابد.
وی با تاکید بر ضرورت توجه جدی به مباحث آموزشی، فرهنگی و ورزشی و نیز استفاده از مشارکت مردم و ظرفیت تشکل های مردم نهاد در پیشگیری از آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد، اضافه کرد: امروز نمی توان تنها با اقدامات سلبی از آسیب های اجتماعی که گسترده و پیچیده هستند، جلوگیری کرد.
کریمی گفت: درحوزه اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای با آسیب های اجتماعی ، شرح وظایف هر عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مشخص است و این وظایف باید اولویت اول هر اداره و نهاد قرار باشد.
وی تصریح کرد: مواد مخدر از عوامل اصلی تهدید کننده جوانان به عنوان سرمایه های اجتماعی کشور و امنیت و سلامت خانواده ها است و هرگونه کوتاهی و قصور در این حوزه، جبران ناپذیر است.
فرماندار ویژه گنبدکاووس، استفاده از ظرفیت علمی و کارشناسی دانشگاهیان در انجام اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی مهم را دانست و گفت: مراکز آموزش عالی، اتاق فکر هستند که همه ادارات و نهادها می بایست از ظرفیت آن استفاده نمایند.
به گزارش ایرنا، دراین جلسه فرمانده انتظامی گنبدکاووس و روسای اداره ورزش و جوانان و زندان این شهرستان نیز گزارشی از اقدامات مقابله ای و نیز فعالیت های آموزشی، تربیتی و فرهنگی درحوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی ارائه دادند.
به گفته سرهنگ محمود علی فر، انتظامی گنبدکاووس از اول تا 27 فروردین امسال مقدار دو کیلوگرم مواد مخدر کشف کرده و با اجرای 9 مرحله طرح پاکسازی نقاط آلوده و ارتقای امنیت اجتماعی تعداد 160 معتاد و خرده فروش موادمخدر را نیز دستگیر کرده است.
این مقام مسئول کشف و ضبط حدود 244 کیلوگرم انواع مواد مخدر، دستگیری 1763 معتاد و خرده فروش مواد مخدر با اجرای 159 طرح پاکسازی نقاط آلوده و ارتقای امنیت اجتماعی و انهدام چهار باند فروش مواد مخدر را از مهمترین اقدامات انتظامی در سال 97 برشمرد.
حجت الله یوسفی رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس نیز دراین جلسه برگزاری مسابقات مختلف ورزشی و فرهنگی ویژه بانوان و آقایان در مناطق آسیب پذیر شهری و روستایی و نیز کلاس های آموزشی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برای جامعه ورزشی را از مهمترین اقدامات این اداره درسال گذشته اعلام کرد.
عباس مختاری، رییس اداره زندان گنبدکاووس نیز دراین جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات درمانی (متادون درمانی و سم زدایی)، فعالیت های غنی سازی اوقات فراغت و نیز مهارت آموزی برای مددجویان این اداره درسال گذشته، گفت: 60 درصد ورودی زندانیان درحوزه مواد مخدر و سرقت ها که علت آن نیز اعتیاد به مواد مخدر بوده، می باشد.
وی افزود: در بررسی های انجام شده مشخصشد که 72 درصد زندانیان بی سواد بوده یا تحصیلات ابتدایی دارند ولازم است خانواده ها و متولیان آموزش و پرورش نسبت به تحصیل دانش آموزان اهتمام ویژه داشته باشند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.