به گزارش خبرنگار ایرنا، معصومه ابتکار روز سه شنبه در نشست طرح 'بانویار' که به منظور کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها در گلستان اجرا می شود، اظهار داشت: مردم این مناطق نیازمند تامین لوازم منزل و بازسازی کارگاه های تولید و اشتغال هستند که باید در قالب کمک و تسهیلات از سوی دولت انجام گیرد.
وی با بیان این که در دولت دوازدهم توجه به اشتغال مهم ترین مساله و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، افزود: هم اینک در استانی مانند گلستان، بخشی از مردم سیل زده کسب و کار خود را از دست داده اند که باید برای احیای این بخش تلاش و نگاه ویژه ای داشته باشیم.
معاون رییس جمهوری از برخی برنامه ها و طرح ها برای اجرا در مناطق سیل زده استان گلستان هم خبر داد و گفت: یکی از حوزه های اشتغال مربوط به تولید محصولات ارگانیک است که این معاونت آمادگی حمایت از این بخش را دارد.
ابتکار افزود: سمن ها و سازمان های مردم نهاد نیز طرح های اشتغالزا دارند که به صورت تخصصی در این حوزه اقداماتی انجام شده و حمایت های لازم نیز انجام می گیرد.
وی تصریح کرد: همچنین طرح های اشتغالزای مشترک بین معاونت امور زنان و خانواده، وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی و جهاد دانشگاهی اجرا شده که در راستای توان افزایی زنان سرپرست خانوار در حال اجرا است.
به گفته وی، این حوزه وظیفه شناسایی زنان سرپرست خانوار آسیب دیده در سیل را برعهده دارد و تلاش می شود طرح های اشتغالزا با تمرکز و سرعت بیشتری در این مناطق اجرا شود.
ابتکار اضافه کرد: با همکاری وزارت کشور و مراکز آموزش فنی و حرفه ای دوره های آموزشی لازم نیز برگزار شده که این طرح در مناطق سیل زده بیشتر برای زنان سرپرست خانوار اجرا می شود.
وی با اشاره به ضرورت شناسایی و کمک به اشتغال دختران تحصیل کرده شهری و روستایی در این مناطق نیز اظهار داشت: آموزش تولید محصولات خانگی و فراهم کردن بازار فروش به اشتغال آنان کمک می کند.
معاون رییس جمهوری گفت: به منظور توان افزایی سازمان های مردم نهاد که در زمان وقوع بحران و بعد از آن در زمینه اشتغال کار می کنند، نشست تخصصی منطقه ای هفتم اردیبهشت ماه سال جاری در مشهد برگزار خواهد شد که یکی از دستورات آن تدوین طرح اقدام مشترک سازمان های مردم نهاد با موضوع اشتغال است.
به گزارش ایرنا معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده که امروز سه شنبه وارد استان گلستان شد، همچنین با سرپرست استانداری گلستان دیدار و گفت و گو و سپس در همایش بررسی بهداشت و سلامت خانواده در سیل گلستان شرکت کرد.
معاون رییس جمهوری ظهر امروز با آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان و عبدالرضا چراغعلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان به صورت جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.
ابتکار قرار است عصر امروز از مناطق سیل زده در شهرهای کردکوی، بندرترکمن، گمیشان و آق قلا بازدید و با مردم دیدار کند.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.