عبدالخندان حمیدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ادامه داد: وزش تندباد، بارندگی و جاری شدن سیلاب در روزهای پایانی سال گذشته و اوایل سالجاری به یک هزار و 500 واحد مسکونی در شهر و روستاهای بخش گلیداغ خسارت وارد کرده است.
وی گفت: از واحدهای خسارت دیده گلیداغ، 120 واحد به صورت کامل تخریب و به یک هزار و 380 واحد بقیه نیز از 10 تا 70 درصد خسارت وارد شده است.
بخشدار گلیداغ با بیان اینکه از سوی کارشناسان بنیاد مسکن با همکاری بخشداری گلیداغ میزان خسارت های وارده به واحدهای مسکونی ارزیابی شده است، افزود: برای بازسازی هر واحد مسکونی در این بخش 400 میلیون ریال تسهیلات کم بهره و 100میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می شود.
حمیدی همچنین گفت: علاوه برتسهیلات و کمک بلاعوض یاد شده، به هر واحد احداثی سیل زدگان هشت تن سیمان و به هر واحد تعمیری نیز یک تن سیمان به صورت رایگان از سوی بنیاد مستضعفان اختصاص پیدا می کند.
وی، رانش زمین در 30 روستای بخش گلیداغ شهرستان مراوه تپه را عمده خسارت بارندگی و سیلاب، پس از تخریب واحدهای مسکونی اعلام کرد و اظهارداشت: رانش زمین خسارات عمده ای به زیرساخت های عمرانی، زیربنایی و خدماتی از جمله جاده های فرعی، اصلی و بین مزارع همچنین واحدهای دامپروری و اراضی کشاورزی وارد کرده است.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این درحوادث مذکور پنج راس دام سنگین و 900 راس دام سبک دامداران بومی و عشایر کوچنده مستقر در این بخش، تلف شده است.
حمیدی همچنین گفت: مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی مربوطه ضمن ارزیابی و برآورد دقیق خسارات وارده به اهالی بخش گلیداغ، برای بازسازی خرابی ها و ترمیم و تامین زیرساخت ها تلاش می کنند.
بخش گلیداغ با 6 هزار و 396نفر جمعیت در قالب یک شهر و 51روستا در 40کیلومتری جنوب مرکز شهرستان مراوه تپه در منتهی الیه شمال شرقی استان گلستان واقع است.
7478/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.