به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی این شرکت، علی نظری همچنین به ترمیم و تقویت دیواره کانال احداثی محدوده روستاهای چارقلی و دهنه اشاره کرد و گفت: این عملیات در طول مسیر کانال و به صورت نقطه ای انجام شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران با 3 دستگاه ماشین آلات سنگین، شرکت آب منطقه ای گلستان را در انجام بهتر و تسریع آب گذری سیلاب یاری کرد.
وی همچنین از پیشرفت 90 درصدی احداث کانال سیلاب بردیگچه گنبدکاووس و در بالادست سد وشمگیر برای کنترل سیلاب رودخانه گرگانرود خبر داد و گفت: حجم خاکبرداری انجام شده در این کانال تا 25 فروردین 5 هزار متر مکعب و حجم لجن برداری 17 هزار متر مکعب است.
به گفته وی اکنون هم این عملیات با استفاده از 22 دستگاه بیل مکانیکی، 7 دستگاه بلدوزر، یک دستگاه جرثقیل و بسیاری ادوات و تجهیزات دیگر با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان اظهار کرد: احداث این کانال، با هدف انتقال بخشی از جریان سیلاب رودخانه گرگانرود به کال شور در مواقع اضطراری انجام می شود و با توجه به اقدامات اولیه و اضطراری انجام شده، این طرح قابلیت هدایت و انحراف سیلاب نواحی شمالی استان را دارد که با بهره برداری این کانال، احتمال آبگرفتگی شهر و روستاهای حاشیه آن و خسارت در پایین دست کاسته می شود.
6204/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.