به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین مایلی عصر دوشنبه در نشست با روسای هیات های ورزشی گالیکش به مناسبت روز جوان، گفت: توجه به حوزه ورزش از شاخص های داشتن جامعه پویا است.
وی افزود: افزایش اعتبارات حوزه ورزش و استفاده از ظرفیت دیگر ادارات و نهادها درسطح شهرستان، استان گلستان و کشور می تواند زمینه مناسبی برای ارتقای ورزش گالیکش فراهم کند.
مایلی بابیان اینکه ورزش گالیکش فعلا در مرحله آماتوری قرار دارد، اضافه کرد: باید تلاش شود تا ورزش این شهرستان با استعدادهایی که دارد، در مسیر حرفه ای حرکت نماید.
وی تصریح کرد: برای تحقق این موضوع همه ادارات و نهادهای گالیکش و نیز بخشداران و دهیاران می بایست به حوزه ورزش توجه ویژه داشته و مساعدت نمایند.
فرماندار گالیکش همچنین با اشاره به علاقه مندی مردم این شهر بویژه بانوان برای ورزش همگانی در مسیر جاده این شهر به روستای فارسیان، از شهرداری و شورای اسلامی گالیکش خواست تا نسبت به آماده سازی حاشیه این مسیر در قالب جاده سلامت و نیز احداث بوستان بانوان اقدام نمایند.
وی از رییس اداره ورزش و جوانان گالیکش نیز درخواست کرد تا نسبت به نیازسنجی اعتبار برای تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز جامعه ورزش بالاخص در مناطق روستایی اقدام و گزارش آن را به فرمانداری اعلام نماید.
به گزارش ایرنا، رییس اداره ورزش و جوانان گالیکش نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از وجود استعدادهای فراوان ورزش در این شهرستان، گفت: ورزشکاران گالیکش در برخی رشته ها در سطح استانی، ملی و بین المللی موفق به کسب مقام شده اند که باید مورد توجه قرار گیرند.
جواد عجم افزود: درحال حاضر 25 هیات ورزشی در گالیکش وجود دارد که فقط 10 هیات آن فعال است که تلاش داریم تعداد هیات های فعال را به 20 هیات افزایش دهیم.
وی با اذعان به وجود مسائل و مشکلات در هیات های ورزشی گالیکش، اضافه کرد: برای رفع این مسائل باید از همه ظرفیت ها بویژه ظرفیت نماینده مردم منطقه درمجلس شورای اسلامی و دیگر ادارات و نهادهای این شهرستان و استان گلستان استفاده شود.
عجم، تشکیل اتاق فکر درحوزه ورزش، پیگیری اختصاص مکانی برای ورزش شطرنج، راه اندازی ورزش شنا و افزایش سهم ورزش بانوان را از مهمترین برنامه های در دست اقدام اداره ورزش و جوانان گالیکش برشمرد.
به گزارش ایرنا، رییس شورای اسلامی شهر گالیکش نیز در این جلسه از مساعدت شورا و شهرداری برای لوله کشی آب شرب و احداث سرویس های بهداشتی زمین فوتبال این شهر خبر داد و گفت: این نهاد برای رفع مشکل سقف یکی از سالن های ورزشی شهر اقدام و کمک های مالی موردی نیز به هیات بوکس داشته است.
حمید خانی راد افزود: شورای شهر و شهرداری گالیکش درحد توان به هیات های ورزشی و ورزشکاران قهرمان کمک می کنند و در بودجه امسال خود اجرای فاز نخست جاده سلامت از ورودی شهر تا دانشگاه پیام نور، احداث سه دهنه پل کوچک در این مسیر و تامین روشنایی بلوار وسط خیابان گلزار شهدا را در دستور کار دارد.
به گزارش ایرنا، دراین نشست همچنین تعدادی از روسای هیات های ورزشی گالیکش از جمله فوتبال، کاراته، ووشو، ورزش همگانی، ورزش های بومی و محلی، بدمینتون، کشتی، بوکس و شطرنج و چند ورزشکار این شهرستان به بیان مسائل و مشکلات حوزه ورزش خود پرداختند.
توجه به ورزش فوتبال و رفع مشکل مالکیت زمین آن، آب شرب و سرویس های بهداشتی و سکوی تماشاگران، تامین هزینه اعزام ورزشکاران رشته کاراته به مسابقات، جذب اسپانسر مالی برای این رشته و رشته ووشو، توجه به ورزش های همگانی و ایجاد زیرساخت های اولیه در سالن ها و زمین های روباز ورزشی، اختصاص رینگ و بودجه کافی به رشته بوکس، اختصاص مکان مناسب برای رشته شطرنج، توجه به سیستم های گرمایشی و سرمایشی اماکن ورزشی، نبود مکان مناسب برای تمرین بانوان در رشته بدمینتون و ضرورت تکمیل جاده سلامت و احداث بوستان بانوان از مهمترین مشکلات مطرح شده دراین نشست بود.
شهرستان گالیکش با 63 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و 1400 ورزشکار سازمان یافته در رشته های مختلف ورزشی دارد.
/7481/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.