حسین مایلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خسارت ها در بخش های کشاورزی، راه ها، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور آب، آب و فاضلاب روستایی، واحدهای مسکونی و تاسیسات آب، برق و گاز و نیز تاسیسات شهرداری ها است.
وی اضافه کرد: بیشترین خسارت وارده ناشی از سیل و رانش زمین در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری با 760 میلیارد ریال، بخش کشاورزی با 540 میلیارد ریال و راه های ارتباطی با 375 میلیارد ریال و کمترین آن مربوط به تاسیسات برق و شهرداری صادق آباد با پنج میلیارد ریال بوده است.
مایلی گفت: برای جلوگیری از حوادث مشابه و کاهش خسارات ناشی از آن می بایست با تخصیص اعتبارات لازم، اقداماتی همچون اجرای طرح های آبخیزداری و نیز دیواره سازی برای جلوگیری از رانش زمین و همچنین لایروبی رودخانه ها در اسرع وقت انجام شود.
وی، تعمیر جاده های ارتباطی و بهسازی و احداث آبروهای آن را از دیگر اقدامات مورد نیاز در گالیکش ذکر کرد و اظهار داشت: درحوزه مسکن نیز بر اثر سیل و رانش زمین دربرخی مناطق 400 واحد مسکونی این شهرستان از 5 تا 100 درصد دچار خسارت شدند.
فرماندار گالکیش همچنین با اشاره به برگزاری روز گذشته جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان گفت: با وجود برخی شایعات انتشار یافته در شبکه های مجازی و بر اساس اعلام نظر کارشناسان، هیچ خطری از ناحیه سد 'حسین آباد' کالپوش، گالیکش را تهدید نمی کند.
مایلی افزود: بر اثر رانش زمین دربخش هایی از پایین دست سد حسین آباد کالپوش، فقط چند ساختمان مسکونی در منطقه دچار آسیب و تعدادی نیز تخلیه شدند که جای نگرانی نیست.
وی اضافه کرد: براثر بارش شدید باران روزهای ابتدایی سال جاری، سه روستای مناطق کوهستانی بخش مرکزی گالیکش شامل پنو، پادلدل و لیرو در معرض رانش زمین قرار دارند.
مایلی گفت: از ادارات و نهادهای عضو ستاد مدیریت بحران گالیکش خواسته شده با توجه به بارش های بهاری، آمادگی لازم برای مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشند.
به گزارش ایرنا، روستای حسین آباد کالپوش درفاصله 42 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان 63 هزار نفری گالیکش و در مرز مشترک گلستان و سمنان قرار دارد و براساس تقسیمات کشوری از توابع استان سمنان است.
/7481/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.