محمدرضا عباسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: تمامی کشتزارهای گلستان با دارا بودن علایم بیماری به مرز هشدار رسیده و نیاز مند سمپاشی است.
وی با اشاره به این که ارقام کشت شده در منطقه مقاوم به بیماری ها در شرایط نرمال هستند گفت: به خاطر بارش شدید باران و افزایش رطوبت و دما در منطقه، کشتزارها در مرحله بحرانی قرار گرفته و آلوده به بیماری هایی همچون 'سفیدک، لکه نواری، لکه قهوه ای، زنگ زرد و فوزاریوم ' است.
عباسی از کشاورزان استان خواست : سم موردنیاز مزارع را حتما از 520 کلینیک سم فروشی مجاز استان تهیه کنند.
وی با اشاره به هشدار اخیر هواشناسی در خصوص بارش جدید در هفته آینده گفت: کشاورزان می توانند قبل و بعد از بارندگی برای سمپاشی مزارع اقدام کنند چون سمپاشی در مدت 5 ساعت، اثر گذار است.
وی افزود: همچنین آندسته از کشاورزانی که مزارع آن ها دچار آبگرفتگی شده و اقدام به تخلیه کرده اند، می توانند بعد از یک هفته و با راهنمایی کارشناسان اقدام به سمپاشی علیه بیماری ها کنند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: تاکنون برآورد اولیه خسارت به بخش زراعی استان در سطح 310 هزار هکتار و بین 10 تا 100 درصد است.
بیشتر رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان اعلام کرده بود: رطوبت بالای ناشی از سیل زمینه ظهور و بروز آفات و بیماری های گیاهی را فراهم می کند.
مختار مهاجر از مدیران و روسای مراکز جهادکشاورزی گلستان خواست مبارزه با بیماری ها و آفات و تغذیه ی گیاهی را جدی بگیرند.
امسال در استان گلستان 540 هزار هکتار زمین زیر کشت محصولات پائیزه رفته است.
6204/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.