نوربخش داداشی امروز چهارشنبه در تماس با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از تغییرات الگوی هواشناسی در نقشه های جدید مشخص شد بارش مناطق کوهستانی از 100 میلی متر در پیش بینی قبلی به حدود نصف آن 'محتمل تر' است.
وی بیان کرد: بر این اساس باران در مناطق کوهپایه و میان دشت گلستان 30 میلی متر و در بخش های شمالی استان هم بین 20 تا 30 میلی متر خواهد بارید.
مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: با این وجود احتمال بارش نقطه ای در این مناطق بین 70 تا 80 میلی متر پیش بینی می شود که روان آب را بدنبال دارد.
داداشی ادامه داد: اوج فعالیت سامانه بارشی جدید از اواسط روز یکشنبه تا عصر دوشنبه آینده 26 فروردین است و در این مدت بارش ها به شکل منظم در همه مناطق گلستان گسترش خواهد یافت.
مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: طی این مدت باد هم با سرعت 40 تا 50 کیلومتر بر ساعت در استان خواهد وزید.
وی بیان کرد: آسمان گلستان فردا پنجشنبه پایدار و شاهد افزایش تدریجی دما است اما از روز جمعه تغییرات دمایی با افزایش ابر، رگبار و مه آلود شدن هوا در مناطق کوهستانی آغاز می شود.
داداشی ادامه داد: از روز یکشنبه که فعالیت سامانه بارشی در گلستان آغاز می شود، دمای هوا در مناطق گوناگون بین 8 تا 12 درجه کاهش خواهد یافت.
مدیرکل هواشناسی گلستان بیان کرد: در مدت فعالیت این سامانه تا روز سه شنبه، آبگرفتگی برخی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست و لازم است دستگاه های مربوطه تدابیر لازم برای کاهش خسارت را اتخاذ کنند.
3091/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.