محمدتقی زمانی نژاد چهارشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: در ساخت این خانه، بنیاد مسکن از وام 400 میلیون ریالی با سود 5 درصد و باز پرداخت 15 ساله، کمک 150 میلیون ریالی بلاعوض و همچنین اعتبار حساب 100 امام استفاده می کند.
وی بیان کرد: دیگر هزینه های مورد نیاز ساخت و تکمیل این خانه از طریق منابع بنیاد مسکن و حساب 100 امام تامین و پرداخت خواهد شد.
بر اثر بارش شدید باران روزهای پایانی اسفند ماه 97 و ریزش آوار یک خانه در روستای برنجوین مینودشت، سه تن از اعضای خانواده ساکن در آن (پدر، مادر و دختر 5 ساله) زیر آوار ماندند که فرزند خانواده در مسیر انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد اما پدر و مادر در بیمارستان با عملیات احیا به زندگی بازگشتند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان همچنین از تامین رایگان سیمان برای بازسازی و تعمیر خانه های روستایی خسارت دیده سیل استان خبر داد و گفت: به هر واحد تخریب شده بابت بازسازی هشت تن و هر واحد تعمیری نیز یک تن، سیمان رایگان تعلق می گیرد.
به گفته وی توزیع سیمان رایگان فقط برای خانه های روستایی خسارت دیده است.
زمانی نژاد افزود: تاکنون 17 هزار و 500 واحد مسکونی آسیب دیده در گلستان شناسایی شده که هفت هزار و 500 واحد آن تخریبی و نیازمند بازسازی است.
6204/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.