میرمحمد غراوی سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با حضور استاندار و اعضای شورای مدیریت بحران خراسان رضوی به عنوان استان معین گلستان در حادثه سیل، اظهار داشت: همچنین با توجه به نیاز روزانه مردم به غذای گرم لازم است دو آشپزخانه در شهرهای سیل زده گمیشان و آق قلا فعال شود.
وی گفت: از استانداری خراسان رضوی می خواهیم در ارسال اقلام و کمک های مردمی 4 کالای اساسی را مورد توجه داشته و توزیع آن نیز با نظارت خودشان انجام شود.
غراوی با تاکید بر اهمیت تمرکز در ارسال کمک های مردمی و دستگاهی به سیل زدگان گلستان، افزود: تاکنون تلاش شده تا تمامی کمک ها از طریق هلال احمر استان دریافت و توزیع شود ضمن این که از پراکنده کاری دوری شده تا وسایل مورد نیاز به دست آسیب دیدگان واقعی برسد.
سرپرست استانداری گلستان اضافه کرد: بزودی با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) 4 هزار پَک لوازم خانگی، بانک پاسارگاد 800 پَک لوازم خانگی و مساعدت بنیاد مستضعفان نیز یک هزار پَک لوازم خانگی بین مردم آسیب دیده از سیل استان توزیع می شود.
استاندار خراسان رضوی که از سوی وزیر کشور به عنوان استاندار معین گلستان در سیلاب تعیین شده هم گفت: بازدید از منطقه سیل زده نشان می دهد که باید هدف اصلی خود را خروج آب از منازل مردم قرار دهیم و بر همین اساس 20 دستگاه پمپ در سایزهای مختلف به گلستان ارسال می شود.
علیرضا رزم حسینی تصریح کرد: به عنوان استان معین و پشتیبان در کنار گلستان بوده و نمایندگانی در این استان مستقر تا ضمن انتقال خواسته های گلستان، کمک های ساماندهی شده، ارسال شود.
وی افزود: تاکنون کمک هایی که به گلستان صورت گرفته شکل امداد رسانی داشته و حتی در همین شرایط نیز 1100 تن کمک های غذایی، بهداشتی و سایر اقلام امدادی در قالب 151 کامیون ارسال شده از خراسان رضوی به مناطق سیل زده کل کشور که 893 تن آب در قالب 123 کامیون به استان گلستان بوده است.
استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: از ابتدای وقوع سیل تاکنون چهار فروند بالگرد، 131 دستگاه ماشین آلات و 515 نفر نیروی عملیاتی از خراسان رضوی به مناطق سیل زده گلستان اعزام شد و اکنون هم 262 نفر در منطقه مستقرند.
وی ادامه داد:20 دستگاه کفی، 40 دستگاه پل توسط ارتش، پنج دستگاه بیل بکهو ، 10 دستگاه بیل زنجیری، یک دستگاه تریلی نوشت افزار، یک گروه از بهزیستی و پنج گروه از دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی به گلستان اعزام خواهند شد.
رزم حسینی یادآور شد: با همکاری تولیت آستان قدس رضوی روزانه 5 هزار پرس غذای گرم بین سیل زدگان گلستان توزیع خواهد شد.
در این نشست، شماری از مدیران دستگاه های دو استان گلستان و خراسان رضوی گزارشی از اقدام ها و فعالیت های دستگاه خود را در همراهی با مردم آسیب دیده از سیل ارائه کردند.
6204/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.