سیدرضا طباطبایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون اهالی روستای قلعه قافه در چادر زندگی می کنند، گفت: برای ساخت مجدد واحدهای مسکونی روستای قلعه قافه که زمان بر نیز خواهد بود، قرار است به اهالی آن کمک هزینه اجاره واحد مسکونی در نقاط امن پرداخت شود که مورد استقبال بخش قابل توجهی از اهالی روستا قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: به دلیل بارش های رگباری، شدید و کم سابقه روزهای پایانی سال 97 و اوایل امسال و رانش زمین، مجموعا 500 واحد مسکونی مناطق شهری و روستایی مینودشت از 10 تا 100 درصد دچار خسارت شدند.
فرماندار مینودشت تصریح کرد: به واحدهای مسکونی آسیب دیده مناطق روستایی و شهری مینودشت، پس از ارزیابی کارشناسان بنیاد مسکن، کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت برای تعمیر یا بازسازی مسکن پرداخت می شود.
فرماندار مینودشت با یادآوری بارش های بهاری اما شدید، رگباری و کم سابقه روزهای پایانی سال گذشته و اوایل امسال، میزان خسارت های وارده به بخش های مختلف این شهرستان را افزون بر دو هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
طباطبایی، این میزان خسارت که در بخش های مختلف زیرساختی از جمله 'جاده های ارتباطی روستایی، تاسیسات آب، برق، گاز، مخابرات و مسکن بوده را برآورد اولیه دانست و گفت: میزان دقیق خسارت ها که بسیار سنگین و بالا می باشد، پس از بررسی کارشناسی توسط دستگاه های اجرایی و خدماتی مینودشت اعلام می شود.
وی با قدردانی از همدلی و همراهی گروه های مختلف مردم بالاخص بخش خصوصی که با ماشین آلات خود در بازگشایی موقت جاده ها و نیز برقراری تاسیسات دستگاه های خدمات رسان به دولت کمک کردند، افزود: درجریان این کمک ها، یک دستگاه ماشین آلات راهسازی بخش خصوصی به دره سقوط کرد که راننده آن زنده مانده اما دچار مصدومیت شدید شده است.
فرماندار مینودشت در پایان اعلام کرد: با خروج این شهرستان از شرایط اضطرار، هم اکنون فعالیت دستگاه های اجرایی و خدمات رسان بویژه در حوزه راهسازی و مسکن برای تعمیر، بازسازی و ایمن سازی جاده های ارتباطی و مسکن روستاییان آغاز شده است.
به گزارش ایرنا و براساس اعلام هواشناسی گلستان، بیشترین بارش باران در سه روز پایانی سال گذشته در این استان در منطقه 'توسکاچال' شهرستان مینودشت به مقدار 337.3 میلی متر به ثبت رسیده است.
شهرستان مینودشت در شرق گلستان افزون بر 81 هزار نفر جمعیت دارد.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.