مرتضی احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 42 روستای شهرستان آزادشهر در بارش ها و طوفان اخیر صدمه دیدند و با بررسی های کارشناسی مشخص شد که 278 واحد مسکونی به صورت 100درصد تخریب شده و 493 واحد مسکونی نیز به دلیل شدن خسارات وارده، قابل سکونت نیست.
وی افزود: خسارت طوفان به 460 واحد مسکونی در مناطق روستایی نیز آنها را نیازمند تعمیر و بهسازی کرده است.
رییس بنیاد مسکن آزادشهر افزود: 96 واحد مسکونی در مناطق شهری این شهرستان شامل شهرهای آزادشهر، نوده خاندوز و نگین شهر نیز دچار خسارت طوفان و بارش شدید باران شدند که نیازمند تعمیرات هستند.
وی با اشاره به گستردگی خرابی ها در روستاهای بخش چشمه ساران گفت: بارش شدید برف و انباشت آن باعث ویرانی گسترده منازل در روستاهای بخش چشمه ساران شهرستان آزادشهر شده و روستاهای نراب، سیب چال، وامنان و کاشیدار بیشترین خسارت را متحمل شده اند.
احمدی با اعلام بازدید بیش از 90 درصد منازلی که دچار خرابی شده اند، افزود: نیروهای بنیاد مسکن در قالب 12 تیم، ارزیابی خود را از روز دوم فروردین آغاز کردند که تاکنون 1613 واحد مسکونی مورد بازدید قرار گرفته است.
رییس بنیاد مسکن آزادشهر تصریح کرد: طوفان در این شهرستان بیش از 300 میلیارد ریال تنها به بخش مسکونی خسارت به بار آورده است که درصدد هستیم با ارائه تسهیلات 400 میلیون ریالی به صورت قرض الحسنه و 100 میلیون ریالی بلاعوض برای خانه های تخریبی، به صاحبان این واحدها کمک کنیم.
احمدی گفت: خانه هایی که دچار خرابی جزیی شده اند نیز برای تعمیرات می توانند از تسهیلات 60 تا 150 میلیون ریال به صورت قرض الحسنه و 20 تا 50 میلیون ریالی بلاعوض استفاده کنند.
وی در خصوص خسارت وارده به معابر و ابننه روستاها نیز خاطرنشان کرد: معابر روستایی، ابنیه و انهار در 14 روستای آزادشهر دچار خرابی شده است که با احتساب طرح تکمیل تثبیت رانش روستای نرگس چال برای جلوگیری از خسارت های بعدی به 122 میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار نیاز است.
شهرستان 95 هزار نفری آزادشهر در شرق گلستان قرار دارد و بارش های شدید باران و برف در روزهای پایانی سال 97 به بروز سیل و وضعیت بحرانی در استان گلستان منجر شده است.
9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.