سید علیرضا حسینی امروز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: با در نظر گرفتن میزان آلودگی موجود در مانداب شهر گمیش تپه مرکز شهرستان گمیشان نیازمند حضور جدی تر دستگاه های ذیربط استانی هستیم.
وی اظهار داشت: به سبب بالا بودن سطح آبهای زیرزمینی؛ احتمال بیرون زدن فاضلاب چاهها در بخش شرقی گمیش تپه وجود دارد وتاکنون مراقبت های لازم صورت گرفته اما بازهم توجه بیشتری می طلبد.
وی با بیان اینکه وضعیت شهر گمیش تپه باثبات است، گفت: با این وجود نیازمند تجهیزات بیشتر هستیم تا آب زودتر تخلیه شود و هم اکنون 80 درصد این کار مهم انجام شده است.
معاون فرماندار به هدایت بخشی از سیلاب به سوی مراتع شمال گمیشان و مراتع مرزی اشاره کرد و گفت: باوجود اینکه سیلاب تعدادی از روستاهای مرزی را احاطه کرده اما تهدیدی برای ساکنان منطقه نیست.
حسینی افزود: با بررسی صورت گرفته و نظریه کارشناسان شیلات؛ سیلاب و روان آبها برای سایت و حوضچه های پرورش میگوی گمیشان نیز تهدید نیست.
معاون فرماندار گمیشان گفت: با در نظر گرفتن آب و رطوبت موجود در منطقه باید نسبت به مقوله ساختمان و بناهای آسیب دیده توجه عاجلی شود زیرا تعداد زیادی از آنها در حالت غیر مقاوم قرار گرفته اند.
به گزارش ایرنا اخیرا برخی گروههای پزشکی خواستار توجه جدی به مقوله بهداشت عمومی در مناطق سیل زده گلستان برای جلوگیری از بروز آلودگی و بیماری شده اند.
گمیشان و آق قلا از جمله شهرهای گلستان هستند که از حدود 20 روز پیش درگیر سیل و ماندگاری روان آبها در سطح شهر و روستاها هستند.
گمیشان در غرب استان گلستان و کرانه شرقی دریای خزر با کشور ترکمنستان مرز مشترک دارد.
2729/7333
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.