دکتر فیروزه ایگدری امروز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: تنها چند مورد از ابتلا به بیماری گال (پوستی) گزارش شده که پیوندی با مساله سیلاب و آبگرفتگی منطقه نداشت ضمن اینکه این مورد در شرایط عادی در همه جا رخ می دهد.
وی در خصوص برخی اظهارها مبنی بر نگرانی شهروندان آق قلا از بوی تعفن و احتمال بروز مشکلات بهداشتی گفت: بوی تعفن ناشی از مانداب در محله های شهر بوده که امیدواریم با خروج کامل آب این مشکل نیز برطرف شود.
ایگدری اضافه کرد: اکنون علاوه بر آماده باش مراکز درمانی و بهداشتی آق قلا، گروه های تخصصی نیز در شهرستان فعال بوده و بهداشت ساکنان مناطق سیل زده و بیماری های احتمالی را رصد می کنند.
به گزارش ایرنا، سطح آبگرفتگی در شهر آق قلا روز گذشته با افزایش آورد رودخانه قره سو بالا گرفت و این مشکل بیشتر در محله های کل آباد و حکیم آباد و شهرک صنعتی قابل مشاهده است.
شهرستان های آق قلا و گمیشان استان گلستان در پی بارش های شدید اواخر سال 97 و اوایل 98 دچار سیلاب و آبگرفتگی شدند.
بر پایه اعلام دانشگاه علوم پزشکی، بهداشت و خدمات درمانی گلستان، از ابتدای وقوع سیلاب تاکنون در روستاها و شهرهای استان 2 هزار و 540 قلم داروی رایگان به ارزش 9 میلیارد و 600 میلیون ریال بین نیازمندان توزیع شده است.
همچنین تا روز گذشته پنج هزار و 120 نفر به اورژانس و درمانگاه های مناطق سیل زده گلستان مراجعه کردند که از این تعداد 398 نفر بستری و چهار هزار و 722 نفر از خدمات سرپایی برخوردار شده و هیچ یک مشکل بیماری سخت درمان نداشتند.
افزون بر این، خدمات درمانی دولت و نیروهای نظامی همچون سپاه و ارتش به سیل زدگان کاملا رایگان است.
7333/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.