به گزارش خبرنگار ایرنا، اصغر نودهی روز یکشنبه در نشست خبری با موضوع ارائه گزارش و فعالیت های جمعیت هلال احمر از زمان وقع سیل تا روز گذشته در گنبدکاووس گفت: برپایی 151 چادر اسکان موقت در چهار نقطه شهری و 377 چادر در 22 روستای سیل زده و توزیع بسته های غذایی 72 ساعته و یک ماهه بین سیل زدگان از دیگر اقدامات این نهاد مردمی بوده است.
وی افزود: جمعیت هلال احمر گنبدکاووس از 25 اسفند 97 و پس از اعلام هشدارهای سازمان هواشناسی با همکاری اداره ورزش و جوانان، سه مکان اسکان اضطراری با برپایی 90 چادر پیش بینی نمود.
نودهی اضافه کرد: پس از این اقدام، شورای مدیریت بحران در گنبدکاووس تشکیل شد که به عنوان یک امدادگر اعلام می کنم که اقدامات قبل، حین و بعد از بحران به خوبی در این شهرستان مدیریت شد.
وی تصریح کرد: اگر اقدامات پیش بینی شده جمعیت هلال احمر و نیز دستگاه های عضو شورای مدیریت بحران گنبدکاووس نبود، اکنون خسارات سیل در این شهرستان بیشتر از مقدار فعلی بود.
رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس با تصریح بر این نکته که سیل اخیر در شهزستان گنبدکاووس هیچ خسارت جانی حتی در حد مصدومیت نیز نداشت، ادامه داد: آبگرفتگی حدود 30 درصد مساحت شهر شامل واحدهای مسکونی و تجاری و آبگرفتگی برخی روستاها و اراضی زراعی از جمله خسارت هایی است که سیل اخیر در گنبدکاووس برجای گذاشت.
نودهی گفت: پس از وقوع سیل و آبگرفتگی سطح شهر، بلافاصله تیم های امدادی هلال احمر و برخی دستگاه های خدمات رسان و نیروهای مسلح، اقدام به تخلیه آب از 965 واحد مسکونی و 341 مورد رهاسازی آب به همراه توزیع 590 بسته غذایی بین سیل زدگان این شهرستان انجام شد.
وی افزود: در روزهای ابتدایی وقوع سیل، مناطق آب گرفته شهر گنبدکاووس به چهار منطقه تقسیم و کار مدیریت و امداد رسانی به آنها بین دستگاه ها و نهادهای عضو شورای مدیریت بحران این شهرستان تقسیم شد.
نودهی بابیان اینکه علاوه بر امداد رسانی به سیل زدگان مناطق شهری و روستایی گنبد، به 107 خانوار عشایر با جمعیت 497 نفر نیز توسط جمعیت هلال احمر خدمات رسانی شد، اضافه کرد: درمجموع امدادگران این نهاد 600 نفر روز و دیگر افراد حقیقی نیز 200 نفر روز به سیل زدگان این شهرستان خدمات رسانی کردند.
وی تصریح کرد: درحال حاضر به 35 خانوار سیل زده مناطق شهری گنبدکاووس در اردوگاه اسکان موقت و به 75 خانوار دیگر در محل منزل مسکونی شان و نیز به 138 خانوار روستایی خدمات داده می شود که طی چند روز آینده سومین مرحله توزیع اقلام غذایی که یک بسته غذایی یک ماهه است، به آنان داده می شود.
رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس همچنین با قدردانی از کمک های خیرین و مردم نوعدوست این شهرستان به سیل زدگان گفت: باید از همدلی و همراهی مردم با آسیب دیدگان قدردانی شود که با اعتماد به هلال احمر، کمک های خود را به این نهاد برای توزیع بین سیل زدگان قرار دادند.
نودهی افزود: برخی خیرین و نیکوکاران گنبدی هم روزانه با پخت چند هزار پرس غذای گرم و توزیع آن بین سیل زدگان به یاری آنان شتافتند.
وی اضافه کرد: بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر کشور مردم نوعدوست ایران اسلامی در جریان وقوع سیل دربرخی استان ها تاکنون 200 میلیارد ریال به حساب جمعیت هلال احمر واریز کردند که بزودی بین استان های سیل زده از جمله گلستان توزیع می شود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.