سید علیرضا حسینی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جریان داشتن همیشگی آب در رودخانه مانع رسوب گذاری و رویش درختچه و نی است و از زمینه سازی برای بروز سیل جلوگیری می کند.
وی بیان کرد: سیل اخیر خسارت زیادی به واحدهای مسکونی و تجاری و زیرساخت های گمیشان وارد کرد که تلاش می کنیم با استفاده از همه ابزارها و ظرفیت های قانونی، خسارت وارده به مردم را جبران کنیم.
معاون فرماندار شهرستان گمیشان افزود: در این سیل بیش از یک هزار واحد مسکونی شهر گمیش تپه دچار آسیب شد که تعدادی از آنها در معرض تخریب و مابقی نیازمند مرمت و بازساری است .
حسینی ادامه داد: همچنین در این سیل بخش های کشاورزی و دامپروری گمیشان هم متحمل خسارت شدند که حجم و میزان این آسیب ها در دست بررسی است .
وی همچنین به تلاش برای جلوگیری از بروز بیماری های واگیر در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با وجود آب گرفتگی شهر و روستاهای گمیشان و مناسب بودن بستر برای بروز انواع بیماری ها، تاکنون هیچ موردی از شیوع بیماریهای واگیر در این منطقه گزارش نشده و شرایط بهداشتی این شهرستان عادی و تحت کنترل است.
معاون فرماندار شهرستان گمیشان افزود: ضدعفونی کردن منازل و معابر و خیابان های شهر تا رسیدن به وضعیت باثبات بهداشتی ادامه خواهد داشت اما لازم است مردم نیز باید اصول بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.
وی همچنین به استقرار یک فروند شناور لایروب کاتر ساکشن در دهانه گرگانرود اشاره کرد و گفت: این دستگاه قادر است در طول 500 متر تمامی رسوبات دریا را تخلیه و مسیر حرکت آب را باز کند که فعالیت این لایروب سرعت تخلیه آب گرگانرود را افزایش خواهد داد.
7333/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.