به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمد بطحایی امروز سه شنبه هنگام سرکشی از چند مدرسه آب گرفته در شهر آق قلا افزود: طولانی شدن آبگرفتگی در مدارس منطقه خطر تخریب آنها را افزایش داده و بناچار دانش آموزان در محل اسکان خانواده هایشان تحصیل خود را ادامه خواهند داد.
وی با بیان اینکه دست کم 10 مدرسه آق قلا نیازمند بازسازی مجدد است، اضافه کرد: برای جایگزینی مدارس آسیب دیده از سیل گلستان 60 کانکس تدارک دیده شده که تاکنون 8 مورد در آق قلا مستقر و بقیه تا پایان هفته وارد استان می شود.
بطحایی که به دلیل ارتفاع بالای آب در سطح شهر و محوطه مدارس آق قلا با تراکتور اقدام به شهرگردی کرد، گفت: روز گذشته سه هزار و 600 نیمکت و صندلی وارد گلستان شد و شرایط راه اندازی کلاس های موقت درس در مناطق سیل زده فراهم است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: به جز کانکس های موقت، کلاس های درس در برخی مدارس شهرهای آسیب دیده چند شیفته می شود تا تعلیم و تربیت دانش آموزان دچار وقفه نشود.
بطحایی به آسیب دیدگی برخی مدارس و مشکل تردد دانش آموزان سیل زده گلستان اشاره کرد و افزود: اعتبار لازم برای بازسازی، تعمیر و تامین تجهیزات آموزشی مناطق سیل زده استان اختصاص داده خواهد شد.
در همین پیوند احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش گلستان تعداد مدارس آسیب دیده از سیل را 308 واحد آموزشی اعلام و خاطرنشان کرد: در صورت استمرار وضع موجود احتمالا تعداد مدارس آسیب دیده بیشتر خواهد شد.
یاسر لیوانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان نیز میزان خسارت وارده به مدارس استان را دست کم 260 میلیارد ریال اعلام کرد.
مدارس آسیب دیده از سیل گلستان بیشتر در شهرستان های گنبدکاووس، مراوه تپه، مینودشت، کلاله، آق قلا و گمیشان است.
به گزارش ایرنا؛ قرار است بطحایی وزیر آموزش و پرورش پس از سرکشی از مدارس آسیب دیده گلستان در جلسه شورای آموزش و پرروش استان شرکت کند.
3014/6204/3091/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.